2009. július 7., kedd

Sült zöldségek


Kedvenc évszakom a nyár. Nem csak azért mert ilyenkor jó meleg van és nem kell dideregnem, mint télen, hanem azért is, mert ilyenkor gyönyörű a piac. Imádom azokat a péntek, vagy szombat kora reggeleket, amikor a piacon indítjuk a napot, sétálgatunk a standok között és gyönyörködhetek a választékban. Sokszor előfordul, hogy túlvásárolom magam csak azért, mert ez is, meg az is a szatyorba kívánkozik, aztán majd csak készül belőle valami. Ez az étel is így indult hajdanán, volt egy-két dolog itthon, aztán összekerültek a tepsiben és jók voltak együtt. Semmi különleges nincs benne, mégis nagyszerű íz orgia, persze ha valaki szereti a zöldségeket.
Úgy a legfinomabb, ha nem sózzuk meg túlságosan, mert akkor érezni leginkább a savanykás paradicsomot, az édeskés lilahagymát, a puha fokhagymát és a többieket…..Ez az a kaja, amire még senki sem mondott nemet, mert már színeivel is a szemet gyönyörködteti.


Hozzávalók:

2 cukkini
1 kaliforniai paprika
5-6 paradicsom
2 fej lilahagyma
1 padlizsán (ez most nekem tönkrement, mert így jár az aki a napon felejti)
8 gerezd fokhagyma
2 szál szárzeller
1 kápia paprika (vagy zöldpaprika)
6-7 szál friss kakukkfű
2 ág friss rozmaring

olíva olaj

fetasajt, vagy tofu (én ezt most nem tettem bele)


Elkészítésénél mi sem egyszerűbb. A cukkinit, a paprikákat, a padlizsánt, szárzellert összedaraboltam és beledobáltam egy lapos sütő tepsibe, megsóztam, megöntöztem egy pici olíva olajjal és összekevertem. A lilahagymát és a paradicsomot cikkekre vágtam és azt is elrendeztem a tepsiben. Hozzátettem a megtisztított fokhagymát is, majd ollóval rávagdostam a fűszereket. Mégegyszer összekevertem, azért, hogy az egyébként nem sózott hagymára és paradicsomra is kerüljön egy pici só. Ezt a műveletet azért csináltam több fázisban, mert szeretem, ha a hagyma édeskés marad, illetve korábban amikor a paradicsomot is megsóztam azt vettem észre, hogy rengeteg levet eresztett, ráadásul nagyon savanyú lett. Ha valaki tartalmasabb ételre vágyik tehet bele fetasajt darabkákat, vagy tofut is, én ezt most kihagytam. A sütőt 160 c-ra melegítettem elő és körülbelül 25 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése