2010. február 1., hétfő

Kakaós-ricottás süti



Ennek a sütinek az eredetije a Mindmegette.hu –ról származik. Engem kicsit zavart az evőkanalas mérték ezért átszámítottam (pontosabban lemértem) grammokba a hozzávalókat, ezért olyan furcsák a mennyiségek. Az nem derült ki az eredeti receptből, hogy púpozott, vagy csapott kanalakról van-e szó, én púpozottal számoltam és dupla mennyiséget vettem. Nekem így lett egy kapcsos tortaforma tele a piskótával. Néhány dolgot változtattam az eredeti recepten, a tojásokat kihagytam, a lisztet kevertem, tettem bele citromlevet és sütőport, növényi tejet használtam, a túrót ricottára cseréltem és került bele joghurt. Lehetne még tovább fokozni (vegánosítani) azzal, hogy a ricotta helyett tofut, a joghurt helyett szójajoghurtot használunk, de nálunk a tofu sajnos nem mindenkinek jön be, ezért más alternatíva nem nagyon maradt nekem. A gyerek képes és egy falatot sem eszik belőle, ha a sütiben tofu, vagy sárgarépa, netán cékla van.
Egyébként nagyon finom és dekoratív süti lett belőle. Ennek egy túrórudival készült változatát megtaláljátok a Nosaltyn is.

Hozzávalók:

365 g tönkölybúzaliszt (fele fele arányban fehér és teljes kiőrlésű)
250 g barna nádcukor
  40 g édesítetlen kakaópor (nálam Holland)
145 g napraforgó olaj
  0,5 l rizstej
1 cs sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 citrom leve
olaj, margarin, vaj vagy pálmazsír a forma kikenéséhez
csokidarabok (nálam csokilencse)


25 dkg ricotta
0,5 doboz natúr joghurt
2 ek tk. tönköly búzadara
7 ek barna nádcukor (porcukorrá darálva)

A ricottát, a joghurtot, a búzadarát és a cukrot alaposan összekevertem egymással és félre tettem.
A liszteket, a kakaóporral és cukorral összekevertem, beleöntöttem az olajat és a tejjel kikevertem. A citrom levébe beletettem a szódabikarbónát és a sütőport és elkevertem. Ezt célszerű a tészta keverék felett csinálni, mert ki fog habzani és úgyis ebbe kell beleönteni. Elkevertem a tésztát, most már a citromleves keverékkel is.
Kizsíroztam egy kapcsos tortaformát és beleöntöttem a tésztát, majd kiskanállal, egymástól 1 cm-re a tetejére szaggattam a túrómasszát és megszórtam a csokilencsével.
Előmelegített sütőben 180 c-on hőlégkeverésen 50 percig (tűpróbáig) sütöttem. Teljesen kell hagyni kihűlni, langyosan nem olyan finom! Mi még langyosan vágtuk fel, mert türelmetlenek voltunk, ezért tűnik úgy a képeken, mintha nem lenne átsülve.



2 megjegyzés: