2010. február 24., szerda

Rántott zeller



Nem emlékszem, ki csinált először rántott zellert a kolléganőim közül, de az biztos, hogy hálás vagyok neki azért, mert megismertette velem ezt a nagyszerű ételt. Nálunk mindenki oda van érte és ez nagy szó, mert zeller elég megosztó zöldség. Valaki vagy imádja, vagy rá sem tud nézni. Szerencsére, mi az előbbiekhez tartozunk. Bár nálam minden zöldség jöhet rántva, ez mégis az egyik kedvencem, csak a rántott sütőtök szállhat vele versenybe. Elkészítésébe semmi különleges nincs, azért teszem mégis ide, hátha valaki nem ismeri és kedvet kap hozzá. A panírozásához én nem használok tojást, de hagyományosan panírozva is tökéletes.


Hozzávalók:
zeller (minél nagyobb annál jobb)

őrölt fekete bors

tönkölybúza fehérliszt
étkezési keményítő kevés vízben kikeverve (vagy tojás)
tk. zsemlemorzsa
olaj

A zellert meghámoztam és fél cm vastag szeletekre vágtam. A párolóedénybe vizet forraltam, a felső részébe minden fűszerezés nélkül beletettem a zeller szeleteket, rátettem a búrát és addig pároltam amíg beleszaladt a villa, de még egy kicsit kemény volt. Nem jó túlpuhítani, mert úgy szétesik és nagyon megszívja magát olajjal. Miután kihűlt a zeller besóztam és mindkét oldalát megszórtam egy kis fekete borssal, majd kipaníroztam (liszt-vízben elkevert keményítő- zsemlemorzsa). Lehet forró olajban is kisütni, de ugyanolyan jó, ha a kipanírozott szeleteket egymás mellé tesszük a sütőtepsiben, vagy sütőlemezen, aminek van egy kis szegélye, meglocsoljuk egy kis olajjal és 180 C-on hőlégkeverésen 15 percig az egyik oldalát, majd 15 percig a másik oldalát sütjük. A panír finom lesz, viszont nem szívja meg magát olajjal, nem lesz büdös a lakásban és nem kell nagytakarítást csinálni a sütés végeztével. Tepsis krumplival, vagy petrezselymes krumplival, céklasalátával és szójamajonézzel tökéletes ebéd!



6 megjegyzés:

  1. Én még sose kóstoltam,de most kedvet kaptam hozzá :-)Legközelebb veszek is egy zellert!!
    Amúgy én is imádok minden zöldséget!!

    VálaszTörlés
  2. Körülnéztem a neten és ez a recept messze a legjobb!!! Különösen tetszik, h párolod a zellert és h nem sok olajban sütöd - egy igazi jó testtudatos alternatíva.
    Éppen készül a sütőben.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon köszi! Pont ezt kerestem! Isteni lehet!Nálam is éppen most készül:)

    VálaszTörlés
  4. Kíváncsi kóstolgató2011. november 11. 5:10

    Most ismerkedem a zöldségek ilyen felhasználásával. Kipróbálom.

    VálaszTörlés
  5. Kíváncsi kóstolgató2011. november 11. 14:19

    Kipróbáltam. Mit mondjak? Megettem 4 jókora karikát. Tejföllel. Na, maradjunk ennyiben. Élve maradtam, pedig már egy órája is elmúlt. Azért nem sugárzom az örömtől és élvezettől!

    VálaszTörlés
  6. Én éppen most csináltam meg. szerintem finom. Mondjuk én is mindenféle zöldséget szeretek

    VálaszTörlés