2010. július 10., szombat

Kókuszos-kakaós meggyes pite


A meggyes pite, vagy inkább piskóta mindig is a kedvencem volt. Még tojásevő koromban imádtam a levegős édes tésztáját és benne a savanykás meggyet. Sokáig nem találtam olyan tésztát, ami megfelelt volna a levegős feltételnek, de most megvan. Bár nem teljesen olyan, persze nem is lehet, hiszen a tojás csodákat művel a sütikkel, de leginkább ez a recept üti meg azt a színvonalat, amit elvárok. A kókusz és a kakaó meg még dob rajta egyet. Az eredeti recept Fitt anyukától származik, amit azért jelentősen átalakítottam. Készült már krémes torta alapjaként, és aszalt gyümölccsel, magokkal, de kókusszal és csokoládéval is. Majd azok is posztolásra kerülnek idővel, de most következzen az aktuális idénygyümölccsel…… (Ja még annyit, hogy felesben szoktam a teljeskiőrlésű és fehér lisztet keverni, de sajnos a bontatlan tk. liszt, annak ellenére, hogy egy hete vettem és októberben járt volna le a szavatossága aktív életre kelt a zacskóban. Nem először járok így és már kicsit unom, hogy a szemét nyeli el a 400 ft-os lisztet.)

Hozzávalók:

40 dkg tönkölybúza fehérliszt
10 dkg zabpehely
10 dkg kókuszreszelék
2 ek holland kakaópor
20 dkg barna nádcukor
2 csomag sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
10 ek napraforgóolaj
0,5 l növényi tej
1 kg magozott meggy

A lisztet, a zabpelyhet, a cukrot, kakaóport, sütőport, szódabikarbónát, kókuszreszeléket összekevertem, beletettem az olajat és a tejjel kikevertem. Kimargarinoztam 26x40 cm-es tepsit, beleöntöttem a masszát és a tetejére szórtam a meggyet. A sütőt hőlégkeverésen 200 fokra előmelegítettem és 10 percig, majd visszavettem 175 fokra és még 35percig sütöttem a süteményt.



5 megjegyzés:

  1. Pont ez kell nekem holnapra, most már keresgélnem sem kell! :D Kösziiii!

    VálaszTörlés
  2. Kata, örülök, ha segíthettem! Majd írd meg milyen volt!!!!:))

    VálaszTörlés
  3. Most sül, igaz csak féladag :) Az illata nagyon jóóóó, majd referálok az ízről is később ;o)

    VálaszTörlés
  4. Tojásos - fehérlisztes süteményen élő rokonaim is falták, úgyhogy tökéletes választás volt! Nem mellesleg nekünk is nagyon ízlett, köszi a receptet!!
    ( Fél adagot készítettem, de a kakaót meghagytam 2 evőkanálnak és kifelejtettem a szódabikarbónát :P )

    VálaszTörlés
  5. Kata, nagyon örülök! Nekem is mindig az a legnagyobb elismerés, ha a mindenevők azt mondják, hogy finom. Az ő "kényes" gyomruknak nehezebb megfelelni etéren!:)) Akkor jó kakaós íze lehetett, de úgy is fincsi! A szódabikarbóna inkább csak biztosíték a sütőpor mennyisége is elég nagy szerintem.

    VálaszTörlés