2009. július 9., csütörtök

Tejszínes-gombás spagetti



Amikor vágyunk egy könnyű tésztaételre, gyakran készítem el ezt az ételt, a lelke a fokhagyma, a tejszín és a kakukkfű. Ezek nélkül egy egyszerű gombapörkölt is lehetne, ami szintén nagyon finom, de nincs benne semmi különleges. Viszont a fokhagyma és a kakukkfű páros nagyon jót tesz a gombának, a tejszín pedig selymessé varázsolja az ízeket. Szintén nagy előnye, hogy pillanatok alatt elkészül, úgyhogy egy átdolgozott munkanap után ideális vacsora is lehet.

Hozzávalók:

1 kg gomba
4-5 gerezd zúzott fokhagyma
olíva olaj
egy marék friss kakukkfű, vagy 1-2 tk. szárított
őrölt feketebors
veganatura ételízesítő
3 dl tejszín (én zabtejszínt használtam)
3 ek. étkezési keményítő
sajt a tetejére (nálam hamis parmezán)


A fokhagymát az olíva olajon pár másodpercig pirítottam, még mielőtt megbarnult volna, beletettem a megtisztított és felszeletelt gombát, megsóztam, tettem bele egy kis ételízesítőt, borsot és időnként kevergetve pirítottam egy kicsit, majd lefedtem. A sótól pár perc alatt levet enged, attól függően, hogy ez mennyi lehet még hozzá tenni pici vizet, de ez nem feltétlenül szükséges. Megszórtam a kakukkfűvel és addig főztem, amíg a gomba megpuhult. Ekkor felöntöttem a tejszínnel, összeforraltam. Az étkezési keményítőt kikevertem egy pici hideg vízzel és folyamatosan kevergetve a gombához öntöttem, de már nem forraltam tovább. Először inkább kevesebb keményítőt használjunk és az utolsó műveletet ismételjük meg, ha nem elég sűrű, persze ha nem betonozni akarunk, mert a keményítő csodákra képes. Ahogy hűl az étel, még tovább sűrűsödik. 
Most spagetti tésztával ettük, a tetejét hamis parmezánnal szórtam meg.



4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon finom lehet,jól néz ki.Nem szoktam kakukkfüvet tenni a tejszínes gombához,de fogok:-D

    VálaszTörlés
  2. Belly, feltétlenül próbáld ki, mert tényleg nagyon jó:)

    VálaszTörlés
  3. Benzsi, megírnád nekem a címedet? Szeretném elküldeni a különdíjat :-)

    VálaszTörlés
  4. Vegavarázs, máris küldöm e-mailben, és mégegyszer köszönöm szépen! Nagyon várom, hogy megérkezzen!:D

    VálaszTörlés