2010. október 8., péntek

Sütőtök köret hokkaido tökből



Nagyon szeretem a sütőtököt, de sajnos ezzel egyedül vagyok kis családunkban. Ennek ellenére megleptem magam két nagy hokkaido tökkel. Most aztán ehetem….. Az egyszerű sült tök valahogyan már nem mozgat meg egy ideje, ezért hol leves, hol püré készül belőle és kipróbáltam már az ötfűszeres szószban sült változatot is. Ezek mindegyike inkább édeskés, fűszeres, csípős, de most arra voltam kíváncsi, milyen sós ételként, úgyhogy egy önmagában is fogyasztható köret (akkor az nem is köret) készült belőle.
A hokkaido tök nem olyan édes, mint a sonkatök, ezért tettem bele a juharszirupot, de ez el is maradhat, ilyenkor majdnem olyan lesz, mint egy krumpli. Mindenesetre a PH csoda könyv szerint csak az újkrumpli lúgos, az öreg krumplinak már inkább savasító hatása van, helyette a sütőtököt ajánlja. Nem tudom így van-e vagy sem, más könyvek a krumplit időszaktól függetlenül lúgosítónak tartják. Mindenki döntse el maga, mit gondol erről. Akár így, akár úgy, a sütőtök így ebben a formájában helyettesítheti, akár változatosabbá is teheti étkezésünket.




Hozzávalók:
2 hokkaido tök (egy is elég, nekem kettő volt)
2 fej hagyma lereszelve
4 gerezd zúzott fokhagyma
8-10 zsályalevél apróra vágva
2 ek juharszirup
himalaya só
őrölt fekete bors
2 ek balzsamecet
olívaolaj


Az olívaolajon a vöröshagymát megpirítottam, mikor már majdnem üveges volt beletettem a fokhagymát és máris jöhet bele a felkockázott, héjas hokkaido tök. A tököt picit átpirítottam, sóztam, borsoztam, beletettem a juharszirupot, a balzsamecetet és egy pici vizet. Na és persze a zsályaleveleket. Lefedtem és addig pároltam amíg a tök puha lett. Szaftos lesz, de nem málik szét, a kevergetés mértékétől függően mennek szét a tökkockák, de a héj elég szépen összetartja majd.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése