2009. október 11., vasárnap

Vegán bukta


Ez az októberi első bejegyzésem. Nagyon szégyellem! Ráadásul csatlakoztam a Vegéthó kezdeményezéshez is, ami azt jelenti, hogy ha teljesíteni szeretném igen csak bele kellene húznom. Mindenkitől elnézést kérek, aki számít rám és az utóbbi időben csalódnia kellett bennem. Azért is bocsi, mert nem tudom olvasni sem a blogokat, így aztán nem is kommentelek, de bepótolom majd, megígérem. Ez olyan lesz, mint amikor először ráleltem a gasztroblogokra. Napokat töltöttem azzal, hogy a nekem tetsző oldalakat végignéztem (volt akinél több 100 bejegyzést) és nagyon élveztem, hogy olyan sok recept vár elolvasásra és én elmélyedhetek bennük. 
Most arról van szó, hogy megpróbálok egy hátsóval több lovat megülni, de bármilyen nagy is ez a bizonyos testrészem (ezt tutira a blogírásnak köszönhetem), nem megy tökéletesen. Hol itt, hol ott elcsúszom egy kicsit. Most itt. Igyekszem, versenyt futok az idővel (gondolom ez sokak számára ismerős), de azért valamiről általában le kell mondanom. Most erről. De már látom az alagút végét és megint itt leszek rendszeresen. Remélem, mert nagyon élvezem az írást is és az olvasgatást is, meg hiányoztok is na. Sok kedves embert ismertem itt meg, akikkel jól esik beszélgetni, véleményt cserélni kajákról, meg minden másról. Jó, hogy mindig van valami amihez lehet és érdemes csatlakozni, olyan kezdeményezések amik jobbá teszik szűkebb világunkat. 
Na de, ha már itt vagyok, bele is vágok, van ugyanis néhány recept a tarsolyomban.
Legyen az első egy bukta, amit ma sütöttem, természetesen vegán változatban.

Hozzávalók:

30 dkg BL 80 kenyérliszt
10 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúza liszt
10 dkg tönkölybúza fehérliszt+ 1 ek
2,5 dkg élesztő
2,5 dl langyos rizstej
2 ek szójajoghurt
1 csipet só
1 dl olaj
6 ek barna nádcukor

szilvalekvár
olvasztott pálmazsír


Az élesztőt 1 dl langyos tejben 1 tk cukorral és 1 tk liszttel elkevertem és megvártam míg felfut. Mivel most elég hűvös van, letakartam és betettem a 40 C-ra felmelegített és kikapcsolt sütőbe. Közben a liszteket elkevertem a sóval, a cukorral, közepébe mélyedést csináltam, beleöntöttem az olajat, a szobahőmérsékletű joghurtot és a felfutott élesztőt és rugalmas tésztát dagasztottam. Nekem még felvett 1 ek lisztet, kicsit lágy lett, de nem is baj, mert most nem kenyeret sütöttem. Áttettem egy kiolajozott tálba, megszórtam a tetejét kis liszttel letakartam és ezt is betettem a kikapcsolt sütőbe kelni. 20 perc után egyszer átgyúrtam, megint megszórtam liszttel a tetejét és duplájára kelesztettem, közel 1 óra alatt. Lisztezett deszkára borítottam, 0,5 cm-es téglalapot nyújtottam és 18 téglalapot vágtam belőle. Kicsit megnyújtottam kézzel és mindegyikbe 1 púpozott tk szilvalekvárt tettem, majd feltekertem. (Ha kemény szilvalekvárunk van, nem fog kifolyni, de ha lágy a lekvár akkor a két szélét be kell hajtani mielőtt feltekernénk.) Minden darabot oldalt és a tetején megkentem az olvasztott pálmazsírral (hogy könnyű legyen szétválasztani) és kizsírozott tepsibe tettem úgy, hogy 1-1,5 cm maradt köztük. A tepsiben még 20 percig kelesztettem, amíg előmelegítettem a sütőt 160 C-ra (hőlégkeverésen). Nekem 30 perc alatt sült meg, az utolsó 5 percben megkentem a tetejét cukrozott langyos rizstejjel. 
Nagyon finom lett és már el is fogyott. Legközelebb utasításra, dupláznom kell az adagot!



4 megjegyzés:

  1. Tökéletes! Gratulálok! Szívesen megkóstolnám, nagyon érdekelne, hogy mennyiben különbözik a saját verziómtól. Biztosan nagyon finom :-))

    VálaszTörlés
  2. Yasmine, köszönöm szépen! Egyszer összehozzuk! :)) Talán annyiban különbözik a hagyományostól, hogy a teljeskiőrlésű liszt miatt ez nem annyira foszlós, de szerencsére nálunk már megszokták, hogy mindenben van ilyen liszt, így fel sem tűnik.

    VálaszTörlés
  3. Nah végre már, hogy látlak! És rögtön hoztál buktát? Milyen kedves!:)))

    Akkor kettőt kérek!:) Baracklekváros nincs?

    VálaszTörlés
  4. Szepyke, a szilvalekvár nem jó? A barackos mind kifolyt. Küldök inkább négyet....:))

    VálaszTörlés