2010. március 23., kedd

Diós zellerfasírt




Van, hogy valami egyszerűre, valami hagyományosra vágyunk. Ilyen alkalmakkor gyakran főzök valamilyen főzeléket. A kedvencem a krumplifőzelék és a kelkáposzta főzelék. Nekem tökéletesen megfelel kenyérrel, nem hiányzik semmilyen feltét hozzá, de a fiúk már nem így vannak vele. Ilyenkor mindig meghallgatom, hogy régen milyen jó volt a pörkölt, a sült virsli, a rántott párizsi és úgy megennének egy kis fasírtot hozzá. Utóbbival néha-néha meg is lepem őket, de az esetek többségében inkább keresek valamilyen egészségesebbet.
Most ezt találtam:



Hozzávalók:

30 dkg reszelt zeller
30 dkg darált dió
30 dkg zabliszt
1 póréhagyma
1 cs petrezselyem
3-4 gerezd fokhagyma
himalaya só
pirospaprika
őrölt feketebors
3 dl víz

A póréhagymát apró kockákra vágtam, a fokhagymát fokhagymanyomón átnyomtam, a petrezselymet felaprítottam. Az összes hozzávalót összekevertem egy tálban, fél órát hagytam pihenni, majd vizes kézzel gombócokat formáltam belőle és lelapítva, sütőpapíros sütőlemezre raktam őket. Meglocsoltam olívaolajjal és 180 C-ra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem őket. Nekem egy kicsit száraz lett, legközelebb teszek egy kis olajat a masszába is. Egyébként langyosan és másnap sokkal finomabb, mert az ízek jól összeérnek. Mi kelkáposztafőzelékkel ettük.



Eredeti recept a Reformkonyha című kiadványból származik.


2 megjegyzés: