2009. augusztus 6., csütörtök

Top 10 étel


Szepykétől kaptam a kérdést, mi lenne az a 10 étel, amit utolsó óráimban kérnék. Elgondolkodtam és úgy érzem nagyon nehéz dolgom van, mert a sok-sok kedvenc közül nehéz kiragadni 10 olyat ami valamiért kedvesebb nekem. Azért összehoztam az én kis listámat, de inkább úgy fogalmaznék, hogy ezek azok az ételek, amit egyfolytában hetekig képes lennék enni anélkül, hogy megunnám bármelyiket is.


kép innen
• rántott szejtán céklasalátával
Az igazi jó szejtánt annyira szeretem, hogy legszívesebben sohasem hagynám abba. Sajnos otthon nekem még nem sikerült olyan igazit csinálni, mint amit a Napos Oldalban szoktam enni, mert én szejtánporból csináltam, de az igazi az bizony kemény munkával, lisztből készül. Egyszer nekidurálom magam. A cékláról meg már írtam az előző posztban

kép innen
• savanyúkáposztával rakott krumpli
Ebben persze nincsen se tojás, se kolbász. Van viszont gabonakolbász, tofu, krumpli és savanyúkáposzta. Utóbbitól valami szenzációs íze lesz. Azt gondolom, hogy a hagyományos módon készített rakott krumpliba is abszolút beleillik a savanyú káposzta. Rövidesen, talán már a hétvégén készítek és akkor poszt is lesz róla.
kép innen

• bableves, csicseriborsóleves, lencseleves
Egész életemben imádtam a hüvelyeseket. A bab a csicseriborsó és a lencse az élen járnak, bár a csicseriborsóval csak néhány éve ismerkedtem meg. Minden formában jöhetnek, nem tudok egyetlen ételt felsorolni. A babot például főzeléknek lilahagyma karikákkal, de levesnek is szeretem. A csicseriborsó meg „pörköltesen” megfőzve, krumplival a kedvencem, de levesként is jöhet.

kép innen
• falafel héjában sült tepsis zöldséges újkrumplival
Na itt nem arra a száraz fasirtporra gondolok amit általában kapni lehet a bioboltokban, hanem arra amit itthon csinálok, leginkább pedig arra, amiket a humuszbárokban lehet enni. Hát az felejthetetlen. A héjában sült krumpli zöldségekkel, na az az a kaja amit minden élethelyzetben képes vagyok megenni. (Ja, a többi is ilyen!?) 
kép innen

• pizza
Pizzán el tudnék élni életem végéig, csak a feltéteket cserélgetném. Amúgy is minden jöhet ami olasz (meg ami görög) Előző életemben olasz lehettem, mert egyszerűen nincs olyan kajájuk, aminek húsevő koromban tudtam volna ellenállni. Manapság persze átalakítom, vegánosítom a recepteket, ha megoldható, ha nem akkor kihagyom, de azért most is az olasz konyha a gyengém.
kép innen
• brokkoli krémleves
A világ legegyszerűbb levese. Semmi más csak brokkoli, hagyma, krumpli, só bors, víz. Hogy ezekből milyen mennyei levest lehet rittyenteni! Persze lehet fokozni egy kis tejszínnel, de én egyszer ilyen alaplevest főztem és senkinek nem tűnt fel, hogy nincs benne tejszín, úgy is nagyon fincsi lett. Azóta úgy készítem. Rászórók egy kis szeletelt mandulát és nekem a kenyérkocka sem hiányzik.
kép innen

• sárgarépás sütemény
Életem első ilyen sütije szintén a Napos oldalhoz köthető. Ha arra jártok kóstoljátok meg. Ennek a receptjét persze 7 lakat alatt őrzik, de rajtam nem fognak ki. Elkészítettem a saját verziómat. Ez egy kicsit más, de ugyanolyan abbahagyhatatlan. Jó, hogy eszembe jutott, legalább hétvégén lesz ilyen is.
kép innen

• rózsavizes-kókuszos arab süti
Gondolom már mondanom sem kell, honnan származik. Sajnos nekem még nem sikerült előállítanom, pedig nagyon törekedtem rá, de meg sem közelítette az eredetit. Úgyhogy ha valakinek van egy ilyen receptje szívesen veszem. Azt hiszem búzadarából van, de amit én találtam a harisszát, az nekem nagyon sűrű lett, nem olyan könnyed levegős, mint az eredeti.
kép innen
• szezámmagos tofufalatok
A tofu olyan szinten tartozik a kedvenceim közé, hogy tavaly úgy faltam, hogy allergiás lettem rá egy időre. Most már visszafogom magam, de azért néhány hetente biztos, hogy eszem például ezt a receptet.
kép innen

• görög saláta
Ez a saláta úgy ahogy van tökéletes. Ha összeértek az ízek egyszerűen abbahagyhatatlan. Sajnos feta sajt nélkül már nem ugyanaz, ezért ritkán eszem, de akkor bizony nem hagyom ki belőle.



Mostanra úgy megéheztem, hogy kénytelen vagyok gyümölcs után nézni. Szepyke, ez miattad van, megyek is eszem egy kis fügét.
Arról meg már meg is feledkeztem, hogy továbbadjam a körkérdést. Én KatAnyaka, Renáta és Gitta 10-es listájára lennék kíváncsi, ha még náluk nem járt.


13 megjegyzés:

  1. :DD
    Ne egyél szőrös és kismagos gyümölcsöt, mert azt én nem szeretem!:DDD

    VálaszTörlés
  2. Szepyke, ezek szerint nem szereted a fügét? Ő nálam a number one!!!! Jó éretten mmmm...és akkor a barackot sem, meg az epret sem? Mit szeretsz akkor?

    VálaszTörlés
  3. Hát, nem nagyon szeretem a gyümölcsöt. A barackból csak az őszit és csak pucolva, a nektarint, a cseresznyét, a savanyú almát. Hát, kb ennyit...
    Amelyikben pici mag van, meg amelyik szőrös, attól kész vagyok..

    VálaszTörlés
  4. Szepyke, de kár. Ahogy így végig gondolom miket hagysz ki! Ott a szőlő, a málna, a szeder, az áfonya. Nem tudnék nélkülük élni. Akkor neked egy gyümölcsnap az egy igazi büntetés lenne!:))

    VálaszTörlés
  5. Én megeszem Szepyke gyümölcsadagját szívesen:DD

    Amiket írtál, na 5-öt simán én is imádok belőlük-előző életemben én is olasz, vagy görög lehettem:)))

    VálaszTörlés
  6. Trinity, találgattam melyik lehet az az 5. Görög sali, hüvelyesek, arab süti, pizza, brokkoli?:))

    VálaszTörlés
  7. Hahó, köszi a kérdést, igyekszem majd összehozni a saját listámat :o) A brokkolilevesnél azonban véletlenül rossz képet raktál be, az pagoda karfiol vagy lehet, hogy karfiol levest szerettél volna írni és akkor jó a kép? :P :o))

    VálaszTörlés
  8. KatAnyaka, én is meglepődtem, mikor a brokkolik között találtam meg, de gondoltam egy olyan fajta amit nálunk nem termesztenek. Ráadásul a brokkoliról szóló cikkben van. Akkor engem jól félrevezettek!:o) Te vagy az első akinek ez feltűnt. Köszi, hogy szóltál, mondjuk pagoda karfiolról sem hallottam még soha. Te honnan ismered? :))

    VálaszTörlés
  9. Piacon is vettem már, meg most Anyósom kertjében is volt. Finom, kicsit izgalmasabb, mint a fehér társa, annak ellenére, hogy különösebb ízbeli eltérést én nem tapasztaltam köztük :o)

    VálaszTörlés
  10. KatAnyaka, majd jobban körülnézek és ha látok biztos, hogy megkóstolom. Szerintem gyönyörűen néz ki! Ezért is választottam ezt a képet. Hihetetlen, hogy a természet milyen csodálatos dolgokra képes!!:))

    VálaszTörlés
  11. Igen, gyönyörű ... bár nem vagyok benne teljesen biztos, hogy a természet emberi segedelem nélkül alkotta :P ( Most néztem utána, ez tényleg brokkoli is egy kicsit, mert brokkoliból és karfiolból csinálták az emberek :o)))

    VálaszTörlés
  12. Benzsi!
    Igyekszem összeállítani...

    A Tieid megkóstolásában szívesen társulnék, kivéve a tofut, amit nem viszek túlzásba, annyira nem szeretem.
    A sárgarépás sütit hogy készíted?

    Nekem van egy harissza receptem, tavaly készítetem utoljára.

    VálaszTörlés
  13. Renata,a sárgarépás sütihez a 25 dkg lisztet, 1 sütőport, 10 dkg mazsolát összekeverem, a 25 dkg vajat felmelegítem hozzáteszem a 25 dkg barnanádcukrot és felolvasztom. Hozzáteszem a szárazakhoz, összeforgatom, ha szükséges még egy kis vízzet teszek hozzá és beleteszem a 50 dkg lereszelt sárgarépát. Kivajazott tepsibe teszem, a tetjét megszóróm szezámmaggal és megsütöm. Éppen ma csináltam, ha lesz még időm nyaralás előtt, holnap délelőtt felteszem.

    A te harisszád hogy készül? Az a süti amit én szeretnék szerintem nem a harissza, csak van benne rózsavíz, meg talán búzadara, de inkább piskóta jellegű a tésztája. Nem is harisszának nevezik, de persze a receptjét nem adják meg. Sajnos.:(

    VálaszTörlés