2009. december 21., hétfő

Gombarolád



Ez egy igazi vendégváró étel, akár karácsonyra, akár szilveszterre, akár csak egy egyszerű vacsorára. Elkészítése pofon egyszerű, csak egészséges összetevőkből áll, a reformtáplálkozásba simán beilleszthető, viszont az íze egy mindenevő számára sem felejthető. A recept A 100 vegetárius étek című könyvből származik, ami már maga is biztosíték arra, hogy ez bizony egy finom vegán kaja.



Hozzávalók:

0,5 kg gomba
3 gerezd fokhagyma
bazsalikom
metélőhagyma
petrezselyem

őrölt feketebors
olívaolaj
1-2 ek tönkölybúzaliszt

0,5 kg liszt (1/3 tönkölybúza fehérliszt, 1/3 tk. tönkölybúzaliszt, 1/3 tk. rozsliszt)
0,5 csomag élesztő
szárított bazsalikom
1 dl olaj
1 tk só
kb.2 dl langyos víz

A felaprított fokhagymát olívaolajon megfuttattam, beletettem a vékony szeletekre vágott gombát, sóztam borsoztam, beleszórtam a zöldfűszereket és fedő nélkül lepirítottam, mikor már majdnem kész volt megszórtam a liszttel és összekevertem. Hagytam kihűlni.

Az élesztőt 1 dl langyos vízben felfuttattam, a liszteket összekevertem, beletettem a sót, összekevertem, beleöntöttem az olajat, az élesztőt, pici szárított bazsalikomot tettem bele és annyi vízzel (kb.1,5-2 dl) összegyúrtam, hogy rugalmas, kicsit kemény tésztát kaptam. Duplájára kelesztettem, 20 perc után (kelesztési időn belül) egyszer átgyúrtam. Miután megkelt, lisztezett deszkán kinyújtottam, megkentem a gombával, a két oldalát behajtottam és a hosszanti oldaláról feltekertem, mint a bejglit. Sütőpapíros lapra tettem és még 30 percig kelesztettem, majd megszurkáltam és 180 C-on hőlégkeverésen 45-50 percig sütöttem. Miután kivettem megspricceltem vízzel. Langyosan ettük egy nagy tál salátával, de valamilyen majonézes salátához is nagyon finom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése