2010. január 4., hétfő

Böjti napló 1.


Azt hiszem hős vagyok! Na jó, nem igazán, de azért büszke vagyok magamra egy kicsit. Még decemberben elhatároztam, hogy januárban léböjtöt tartok. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy ezt már ősszel meg kellett volna csinálnom, de halogattam, aztán már nagyon közel volt a karácsony azért nem vágtam bele. Tudom, hogy nem ez a legideálisabb időpont a böjtre, hideg is van, meg a tavasz sem közeleg még (néha úgy tűnik, aztán mégis meggondolja magát), de nem nagyon volt már mentségem, úgyhogy belevágtam. Gondoskodtam róla, hogy ne nagyon tehessek másképpen, mivel karácsonykor annyit ettem, hogy szerintem egy nadrágomba sem férek bele. Meg sem próbáltam, nehogy sírva fakadjak, még jó, hogy szabadságon vagyok. A férjem a hasát fogva nevetett rajtam, amikor a minap, halomnyi sajtos rúd elfogyasztása után kértem, hogy szedjen már nekem egy kis narancsos sütit (receptje hamarosan), de míg odaért a tállal, addig sem akartam éhezni, így bekaptam néhány Milka szaloncukrot. Én, aki nem is szoktam csokit enni. Valami történhetett velem agyban, mert egyszerűen nem voltam képes megálljt parancsolni magamnak, főleg ami az édességet illeti. Nem tudom mit pótoltam vele, de abból a valamiből nagy-nagy hiányom lehetett.

A böjt persze nem a fogyásról szól, hanem a testi-lelki megtisztulásról, de azért egy nagyon jó mellékhatása lesz, hogy mégsem kell ruhatárat cserélnem, ami azért nem egy elhanyagolható szempont.
Tegnap bele is csaptam a lecsóba (inkább a vízbe és gyógyteába) és ma már kimondhatom, hogy szinte túl vagyok a második napon. Sok böjt van már mögöttem, volt olyan év, hogy háromszor is elkövettem, úgyhogy elég otthonosan mozgok a „szakmában”. Alapszabály, hogy semmi szilárd, semmi só és semmi olyan amit emészteni kell, viszont rengeteg víz. Az első nap szokott az egyik legnehezebb lenni, mert akkor indulnak be a folyamatok és agyban is ott kell lenni, hogy ne hagyjam magam az egóm által alázni, mindenféle eltérítő gondolattal. Ezt kipipálhatom. A szokásos éhségérzet elmaradt egészen estig. Nem tudom miért van, nekem az esték nehezebbek, mint a reggelek, vagy napközben. Lehet, hogy azért, mert imádok vacsorázni. Nekem az a nap főétkezése, még akkor is, ha esténként csak salátát szoktam enni (mostanában ez azért nem mindig volt így). Képtelen lennék kihagyni a vacsorát. Hát most kihagyom néhány napig………



Képek: innen és innen

7 megjegyzés:

  1. Minden elismerésem, és ezt őszintén mondom. Én képtelen lennék rá, de nagyon becsülöm azt, aki meg tudja tenni. További kitartást és sok sikert!! :))

    VálaszTörlés
  2. Yasmine, köszönöm szépen! Kitartó fajta vagyok.:))

    VálaszTörlés
  3. Én böjtbe nem merek vágni, de ma tartok egy gyümölcsnapot, hasonló felindulásból, és nagyon büszke vagyok rá, hogy néhány narancssal és vízzel bírtam eddig, és remélem ez után is. nekem is az esték a legborzasztóbbak, akkor rámtör az ehetnék, de nagyon.

    Kitartást neked továbbra is!

    VálaszTörlés
  4. Kiskukta, köszönöm és gratulálok neked, hogy kibírtad a napot. Az 1 napos gyümölcsnap is ugyanolyan nehéz, büszke lehetsz magadra!:))

    VálaszTörlés
  5. Szia, gratula a böjtödhöz! Én egyszer egy napig csinálam, de másnapra teljesen kidőltem. Lenne egy nagyon-nagyon off kérdésem. Valamelyik posztodban írtad a hozzászólások között,hogy sárgaborsólisztet lehet házimalommal csinálni. Nekem egy jupiter acélmalom van - ha ez esetleg mond valamit - és a használati utasításon csak gabonák és olajos magvakat ír, mint őrölhető dolgok. Nem mertem még megpróbálni a sárgaborsót, de nagyon szeretném. Neked van malmod és szoktál vele őrölni? Ha igen, akkor rajta van a használati utasításon, hogy lehet, vagy nem és csak nekiálltál csinálni? AZ én gépem azt írja, hogy kukoricát nem lehet, mert az túl kemény. Éppen a hüvelyesek se puhák. Köszi, ha válaszolsz.
    Üdv, Viki

    VálaszTörlés
  6. Tűzkő, köszönöm szépen! A kérdésedre válaszolva: sajnos nekem nincsen gabonamalmom. Én is úgy olvastam valakinél, de sajnos nem találom. Vegetáriánus blog volt azt hiszem. Viszont rákerestem a google-ba és itt lorien blogjában találtam erre egy rövid utalást. Érdeklődj nála: http://lorien.blog.hu/2008/05/28/gepesitek_avagy_mit_keres_lord_kenwood_a_haztartasban

    Továbba van gabonamalma Renátának is (lettudatoskonyha.blogspot.com), ő még vega is, talán tud neked segíteni. A sárgaborsóliszt egyébként nagyon finom, ha nem is lehet a gépeddel őrölni, probáld ki a bolti változatot!:))

    VálaszTörlés
  7. Szia, köszönöm a válaszodat.

    VálaszTörlés