2010. január 26., kedd

Sárgarépás-diós muffin


Azt hiszem, már nagyon itt van az ideje, hogy recepttel is jelentkezzek. A böjt közbeni nézelődéseim során lépten-nyomon muffinokba botlottam, amik persze több tojást is tartalmaztak. Minden kommentben elsírtam a bánatomat, hogy én tojás nélkül szeretném. Garffyka, volt olyan drága (lehet, hogy már unta a sirámaimat?:-))) és felhívta a figyelmemet, a tojásmentes muffin receptjeire. Nem semmi muffin repertoárral rendelkezik, egyik jobb, mint a másik. Találtam nála két tojásmentes verziót is, el is fognak készülni, most mégis egy másik receptje következik, aminek az eredetijében 1 tojás volt ugyan, de ezt egyszerűen csak elhagytam. Ezt annyiban szenvedte meg a tészta, hogy nem lett olyan magas, de az íze ISTENI! További egy két kisebb változtatást követően egy olyan sárgarépás-diós sütit kaptam, amilyenről mindig is álmodtam, amihez hasonlót a Napos Oldal Bioboltban szoktam enni. Nem is muszáj muffin formában sütni (a bioboltban sem úgy készítik) egy normál tepsi is megteszi. Garffyka, köszönöm a receptet!

Hozzávalók:

25 dkg reszelt sárgarépa (kis lyukú reszelőn reszelve)
10 dkg darált dió
5 dkg darált mák
10 dkg tönkölybúza fehérliszt
10 dkg tk. tönkölybúzaliszt (legközelebb növelem a mennyiségét)
12,5 dkg barna nádcukor
1 dl napraforgóolaj
245 g natúr joghurt+pici citromlé (dupla adagnál legközelebb bele mehet mind a 3 dobozzal)
1 narancs reszelt héja
4 ek frissen facsart narancslé (dupla adagnál kb. fél narancs leve)
1/4 tk őrölt fahéj
2 tk sütőpor (dupla adagnál pont 1 csomag)
1/2 tk szódabikarbóna
csipet só
kevés víz

A sárgarépát, a darált dióval, a darált mákkal, a narancs héjával és levével összekevertem. A liszteket, a sütőporral, szódabikarbónával, sóval, fahéjjal összedolgoztam. A joghurtba beletettem a cukrot, az olajat és a citromlét. Utóbbiba belekevertem először a sárgarépás keveréket, majd a lisztet és egy pici vizet adtam hozzá, csak annyit, hogy sűrű, nedves masszát kaptam.

Muffin még itt.

5 megjegyzés:

  1. Ez jó lehet!
    Legutóbb narancsos-datolyás muffint sütöttem.

    VálaszTörlés
  2. Renáta, kerestem a receptjét a muffinodnak, de nem találom. Lehet, hogy nincs is fent?

    VálaszTörlés
  3. Jaj,képzelem, hogy mit szóltál ma a színes sütikhez nálam...:)

    VálaszTörlés
  4. Szepyke, kissé bizarr az tény. Egyébként, ha természetes színezőanyag lenne bennük szívesen megkóstolnám. Biztos vagyok benne, hogy a céklaporon túl, amiről nálad írtam, be lehet szerezni más természetes szinezőanyagokat is. Eddig ugyan még nem kerestem ezeket, de majd utána járok!:))

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, köszönöm!!!
    Megmondom őszintén, tényleg bizarr, de olyan szépek!:))) És tényleg jó lenne némi természetes színezék, ha tudsz valamit a céklaporon kívül akkor szólj!:)))

    VálaszTörlés