2009. június 15., hétfő

Gombás árpaleves


Mindig komoly fejtörést okoz nekem, hogy mit főzzek amit mindenki szívesen megeszik. Olyan legyen, amit egy eléggé válogatós, és éppen méregtelenítésre fogott gyerek, egy mindenevő, hagyományos magyar konyhát díjazó férj is elfogyaszt és lehetőleg magamra se kelljen külön főzni. Ráadásul még unalmas se legyen. Na ez általában nem jön össze. Most viszont találtam egy olyan levest ami mindenki ízlésvilágának megfelelt, nem hagyományos, de nem is túlságosan különleges, nincs benne semmi ami a vegan étkezésnek ellent mondana és még finom és egyszerű is. Bevállalós típus vagyok szokásomnak megfelelően, rögtön dupla adaggal nyitottam és nem is bántam meg.
A receptet az egyébként szerintem nem túl nagy sikerű Kreatív konyha Vegetáriánus ételek című könyvből vettem, de némiképpen átalakítottam.

Hozzávalók (én mindent dupláztam):

450g gomba felszeletelve
1 paradicsom darabokra vágva
2 sárgarépa karikázva
1 vöröshagyma aprítva
2 szál angol zeller feldarabolva
1 marék petrezselyem
0,5 cup árpagyöngy (a recept nem írta, de én előző este beáztattam)
víz
fekete bors, 

én még tettem bele, bár eredetileg nem szerepelt benne: 
3 gerezd fokhagyma
só, veganatura, cayenne bors ízlés szerint

A recept szerint mindent bele kell pakolni egy fazékba, de én úgy gondoltam nem árthat, ha olajon egy kicsit megpirítom a hagymát, fokhagymát, mikor egy kicsit színt kapott, beletettem a répát, zellert, árpagyöngyöt, átforgattam és jöhet bele a gomba, paradicsom petrezselyem, a fűszerek és annyi víz, hogy éppen ellepje. Más dolgunk már nincs is vele, csak megvárni, míg az alkatrészek megpuhulnak, az ízek összefőnek.

Forrás: Kreatív konyha sorozat, Vegetáriánus Ételek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése