2009. június 22., hétfő

Spaghetti all’ arrabbiata – Bombadil Tomától


Maradék tészta hasznosításán törtem a fejem, mikor beugrott, hogy a Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből blogban a jobbnál-jobb húsos kaják mellett, sok gyors és egyszerű tésztaétel is található. Amit még biztosan tudtam, hogy Bombadil Toma receptjeiben még soha nem csalódtam, bár idáig még csak a húsos ételeiből készítettem el jó néhányat, posztjait olvasva az embernek összefut a nyál a szájában, jól érzékelhető mennyire szeret főzni és enni is. (És akkor a gyönyörű festményeiről, még nem is beszéltem.) 
Szóval…..ehhez a recepthez majdnem minden adott volt, így nekiláttam és 45 percen belül az asztalon gőzölgött az illatos, paradicsomos, csípős tészta rozmaringgal és bazsalikommal. Most miközben ebéd után írom ezt a posztot, a gyomrom tele, mégis tudnék enni még egy tányérral. Fentieket igazolja az is, hogy a Gyerkőc, aki a paradicsomot messziről elkerüli, ha az ételbe megtalálja kikotorja belőle azt mondta: „Hú ez nagyon jó. Anya ilyet máskor is csinálhatsz!” 
Kell ennél több?

Hozzávalók:

50 dkg durum spagetti tészta (nálam most maradék Barilla Pennette rigate volt)
2 dob. 40 dkg-s egész paradicsomos konzerv (Muttit használtam, nem tartalmaz adalékanyagokat)
1 vöröshagyma felaprítva(eredeti receptben lilahagyma)
2 gerezd fokhagyma felaprítva
2 szál apróra vágott friss rozmaringág felaprítva
0,5 doboz mirelit bazsalikom (a friss jobb, de az most nem volt itthon)
2 ek. balzsamecet
2-3 ek. olívaolaj
hamis parmezán ( Vegagyerektől: 1 csésze sörélesztőpehely, 0,5 csésze darált mandula, 0,5 ek. só aprítógépben összekeverve)
himalaya só, 
feketebors, 
1 kk. barna nádcukor
őrölt chili paprika (eredeti receptben friss szerepel)


A hagymát az olívaolajon elkezdtem pirítani, majd hozzáadtam a fokhagymát, a rozmaringot és pici sót és közben nem győztem betelni a rozmarin felszabaduló illatával. Mikor megpirultak, hozzátettem a paradicsom konzervet, fűszereztem sóval, borssal, cukorral, chilivel, beletettem a balzsamecetet és kis lángon, gyakori kevergetés mellett, fedő nélkül, hogy a víz el tudjon párologni addig főztem, míg a paradicsom darabok teljesen szét nem főttek és a szósz sűrű lett. Mikor már majdnem kész volt beletettem a bazsalikomot, kevertem rajta párat, hozzáöntöttem a maradék tésztát és összeforgattam vele. Aki nem maradék tésztával dolgozik, az közben forraljon fel a tészta minden 10 dkg-jához 1 liter vizet (50 dkg tészta=5 l víz) tegyen bele sót és főzze al dentére a tésztát, és miután leszűrte, tegye rá a szószra és forgassa össze.
Fogyasztás előtt megszórtam hamis parmezánnal, persze aki nem vegán az tehet rá igazit is. Most pedig azt hiszem megyek és eszem még egy kicsit belőle. Nekem nem volt 50 dkg tésztám, úgyhogy nem használtam fel az összes szószt. Most azon törhetem a fejem, mit készítsek a maradékból?

Forrás: Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése