2009. szeptember 5., szombat

Agyagtálban sült zöldségek



Az utóbbi napokban, hetekben komoly restanciát halmoztam fel, ami a posztolást illeti. Még arra se nagyon volt időm, hogy a blogokat olvasgassam, úgyhogy csak célirányosan nézelődtem. Remélem, hogy a jövő héttől csendesebb időszak következik és bepótolhatom azt, ami kimaradt. Főzni persze főztem, így aztán fotóim vannak bőven, meg ételek fejben. Ezt azért nem szeretem annyira, mert bár jó a memóriám, ahogy telnek a napok, halványulnak az emlékek is arról, hogy pontosan mit és hogyan, milyen alapanyagok lecserélésével és mennyi idő alatt. Ráadásul a legtöbb esetben előfordul, hogy picit alakítok a fűszerezésen, vagy valamiből több kerül bele, esetleg kifelejtek ezt azt. Úgyhogy terveim szerint az elkövetkező napokban (a holnapit kivéve) naponta hallotok felőlem. Ezt azért ne vegyétek ígéretnek, de ha nem jön közbe valami halaszthatatlan, akkor a jövő héten a csapból is én fogok folyni.
Akkor bele is csapok a lecsóba………ami tényleg majdnem lecsó, majdnem francia lecsó, de mégsem egészen. A recept rettentően egyszerű, végy egy agyagtálat (pataki, európa, römertopf stb)…….




Hozzávalók:

1 padlizsán
1 cukkini
1 fej vöröshagyma
4-5 paradicsom
4-5 zöldpaprika
2 marék zöldbab (tudom, hogy ez nem egy mértékegység, de pontosabbat nem tudok)
1 dl vörösbor
3 gerezd fokhagyma
3 ág friss rozmaring
himalaya só
olívaolaj


A padlizsánt és a cukkinit kockákra, a paradicsomot gerezdekre, a paprikát és a hagymát karikára, a zöldbabot 2 cm-es darabokra vágtam. A fokhagymát fokhagymanyomón átnyomtam, de lehet apróra is vágni. Mindezt egy nagy tálban összekevertem. Az agyagtálat 10 percre hideg vízbe áztattam, majd úgy rétegeztem a zöldségeket, hogy minden réteget megszórtam sóval és az összeaprított rozmaringgal (a kakukkfüvet szándékosan hagytam ki). Miután elfogyott és a tál is tele lett, leöntöttem a vörösborral, meglocsoltam egy kis olívaolajjal, rátettem a tetejét és hideg sütőbe toltam, amit 180 c-ra felmelegítettem, miközben a zöldségek 1 órán keresztül sültek benne. Ekkor levettem a tetejét és még 15 percet pirítottam. Friss rozskenyérrel ettük. 
A vörösbortól nagyon kellemes ízt kapott, emlékeztet a ratatouille-ra, szaftos, de kevésbé fűszeres egytálétel, viszont a zöldségek nem főttek szét és zamatukat az agyagedény sokkal jobban kihozta.



7 megjegyzés:

  1. Benzsi, látom, nem porosodik az agyagtálad!
    Nagyon jó ötlet ez a zöldséghalom ilyen egyszerűen elkészítve, egész megéheztem tőle.
    Ha nem lenne ilyen késő, már rohannék is megcsinálni, de így várnom kell holnapig...
    Viszont attól tartok, hogy a férjem miatt kicsit tartalmasabban kell majd elkészítenem. A te családod, hogy fogadta ezt a zöldségkupacot?

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem a római tálat, az enyém már közel nem így néz ki!:DD

    VálaszTörlés
  3. Szamóca, nem fogsz csalódni, ha elkészíted, de ha a férjed hússal szereti, tegyél közé azt is. De akkor te mit eszel?:)) Nálunk az a gond, hogy a férjem megette, de nincs nagyon oda a ratatouille ízvilágért, a gyerek viszont a lecsót nem szereti, így ő egyáltalán nem evett belőle. Nem baj, néha magamra is kell gondolnom, mert én viszont nagyon szeretem mindkettőt.



    Szepyke, az enyém is csak azért ilyen szép, mert új. Igazából kenyérsütésre vettem, de az még nem készült benne. Ez volt az első étel amivel felavattam, de úgy érzem lesz folytatása!:))

    VálaszTörlés
  4. Benzsi, azért odáig nem fajulnak a dolgok, hogy húst tegyek bele! :-)
    Más fűszerezéssel és sok cukkinivel készítettem, így sok levet eresztett, amibe a végén szórtam egy kevés kuszkuszt, összekevertem és egy jó kis laktató egytálétel lett belőle! Köszönet az ötletért, nagyon fincsi lett!

    VálaszTörlés
  5. Úgy tűnik elszállt a tegnapi kommentem innen...

    VálaszTörlés
  6. Renata, valószínű, mert itt nincsen, de megöl a kíváncsiság, írd le megint jó!?

    VálaszTörlés
  7. Szamóca, örülök, hogy ízlett! Ez a kuszkusz dolog nagyon jó ötlet, de nem törtek össze a zöldségek ahogy beleforgattad a kuszkuszt? És milyen fűszerezéssel készítetted? Tessék posztolni!:))

    VálaszTörlés