2009. szeptember 24., csütörtök

Kókusztejes gombakrémleves


Előre bocsátom, ha valaki esetleg fintorogna, nagyon finom leves!!! Nincs kókusztej íze, de valamit mégis csinál a gombával, mert nagyon harmonikus lett. A fiúknak meg sem mondtam, hogy mi van benne, ők is dicsérték. Biztos, hogy felkerül az ismételendő ételek listájára.
Az elkészítésének története úgy kezdődött, hogy vettem gombát, mert gnocchit terveztem, de megint túlvállaltam magam, úgyhogy ez már elmaradt. (Lesz ezen a hétvégén!) A gombáról viszont gondoskodni kellett. A töki pomposból maradt némi felkarikázott lilahagyma és volt egy kibontott kókusztej is. Ezen a ponton még nem voltam biztos abban, hogy hogyan fogom ezeket egy ételbe felhasználni és volt is bennem némi bizonytalanság, de úgy voltam vele, ha nem vágok bele sohasem tudom meg, hogy érdemes volt-e. Legfeljebb a kukában végzi egy kilónyi gomba és bukom egy doboz kókusztejet. Azért bíztam magamban, hogy az ösztöneim nem hagynak cserben és valahogy úgy éreztem működni fog.




Hozzávalók:

1 kg gomba
1 fej lilahagyma (vagy vöröshagyma, vagy bármilyen hagyma)
3 dl kókusztej
5-6 kisebb krumpli
6-7 zsályalevél
1 csokor petrezselyem
himalaya só 
őrölt bors
víz
olívaolaj

A vékony karikára vágott lilahagymát az olajon megpirítottam, hozzáadtam a megmosott, felszeletelt gombát kicsit ezt is pirítottam, majd sóztam, borsoztam megszórtam az apróra vágott zsályalevéllel, hozzáadtam a kockára vágott krumplit, az apróra vágott petrezselymet (egy marékkal visszatartottam) és ráöntöttem a kókusztejet és egy pici vizet. Addig főztem, amíg a gomba és a krumpli megfőtt, majd a botmixerrel alaposan pépesítettem. Annyi vizet öntöttem még hozzá, hogy krémleves sűrűségű legyen, még egy kicsit fűszereztem, beledobtam a maradék petrezselymet és összeforraltam. Szeletelt mandulát szórtam a tetejére.



5 megjegyzés:

  1. Én is tapasztaltam, hogy a kókusztej elég "rugalmas", nem mindenben jön ki az édes íze...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gyönyörű lett!! Én abszolút bevállalnám, azt sem bánnám, ha édes. Max. megsóznám.. Ilyesmiből nem csinálunk problémát. :-)
    A kókusztejet még gyümölcsturmixban tudnám nagyon elképzelni, az is finom lehet :-))

    VálaszTörlés
  3. Trinity, Abszolúte így van, csak kellő fűszerezés kérdése a dolog és persze kell tudni titkot tartani, mert a fanyalgók meggyőzése sokkal nehezebb.



    Yasmine, egyáltalán nem édes! A kókusztej turmixban is jó lehet, csak arra kell figyelni, hogy nyersen tömény és megülheti a gyomrot. Múltkor a gyerek gabonapehelyre vágyott, az nem volt, meg tejet sem szívesen adok neki, így műzliből, rizstejből és kókusztejből kavartam neki valami hasonlót. Több volt a rizstej, mint a kókusztej mégis azt mondta, hogy nehéz lett a gyomra tőle. Úgyhogy nem árt vigyázni!:))

    VálaszTörlés
  4. A leves színe elég brutális, de azt elhiszem, hogy nagyon finom volt!
    Mostanában én is rákaptam a gombára, bár elég csúnyácskának tartom.

    VálaszTörlés
  5. Szamóca, igazad van, nem éppen a legszebb szín, nem is volt könnyű fotózni. Miért csúnya a gomba? Szerintem kifejezetten helyes a kalapjával, meg a szárával. Én nagyon szeretem, a kedvencem grillezve minden fűszer nélkül.

    VálaszTörlés