2009. szeptember 21., hétfő

Spenótos pennette


Reggelente zöld turmixot szoktam inni, aminek az alapja általában spenót. Ehhez jön még valamilyen idénygyümölcs. Úgy alakult, hogy a múlt héten nem fogyott el az összes spenót, így ki kellett találnom valamit a felhasználására. Hirtelen ötlet volt, hogy főzeléket főzök belőle, de aztán letettem róla, a tejtartalma miatt. De gondoltam egy merészet, kipróbáltam tésztaszószként, némi sajt, tejszín és dió felhasználásával. Szerintem nagyon harmonikus lett, persze azért volt egy ellendrukkere is, de aki alapjában a spenótot is utálja attól nem várhatok mást.




Hozzávalók:

0,5 kg spenót
4 gerezd fokhagyma
15 dkg sajt (elhagyható)
2 marék dió
3 dl növényi tejszín
olívaolaj
barna rizsliszt
himalaya só
0,5 kg pennette tészta


Egy pici olívaolajon megpirítottam az apróra vágott fokhagymát, még mielőtt megbarnult volna, hozzáadtam az előzőleg megmosott és apróra vágott spenótot, megsóztam és addig dinszteltem amíg a spenót összeesett. Hozzáöntöttem a tejszínt és megszórtam egy kevés (épp csak egy szórásnyi) barna rizsliszttel. Ha túlságosan besűrűsödne, mint nálam is, lehet hozzátenni egy kis vizet. Az a lényeg, hogy annyi és olyan sűrűségű szósz legyen, hogy majd a tésztát jól be tudja vonni. A tésztát a leírása szerint megfőztem, majd hozzákevertem a szószhoz. Egy közepes tepsit, jénai vagy kerámia tálat kiolajoztam, és a spenótos tészta felét leraktam, rászórtam egy marék nagyobb darabokra aprított diót, és a kockára vágott sajt felét szépen elrendeztem rajtuk, majd jöhet a tészta másik fele és a maradék dió és sajt. A tetejét meglocsoltam pici olívaolajjal és 180 C-on addig sütöttem, míg jól átforrósodott és a dió megpirult a tetején. Én füstölt sajtot használtam, de csak azért, mert már időszerű volt elhasználni, viszont így nem igazán olvadt meg. Mozzarella, vagy valamilyen kék sajt sokkal jobban passzol hozzá és szépen, szigeteket alkotva szét is olvad a tetején és a rétegek között. 



2 megjegyzés:

  1. Nálunk 4:5 arányban nyerő a spenót és a vele készült tészta! Személy szerint pedig imádom!!!

    VálaszTörlés
  2. Trinity, én is imádom, még a turmixba is, pedig tudom, első hallásra nagyon bizarul hangzik.:))

    VálaszTörlés