2009. szeptember 28., hétfő

Töltött kelkáposztalevél


Arra a kérdésre, hogy ez egy köret, vagy feltét nem igazán tudnám megadni a választ. Attól függ, mi készül hozzá. Én most zelleres krumplival ettem, így tekintsük feltétnek, viszont valami hússal (senkit sem bíztatnék a húsevésre) már inkább köret lehet. Az viszont biztos, hogy ízre nagyon finom. Lehetne még tovább fejleszteni, mondjuk, hogy a töltelék jobban egybe álljon, de engem egyáltalán nem zavart, hogy másnapra a benne lévő rizs kicsit kiszáradva pergősebb lett. A különleges ízhatást nem a hozzávalók, inkább a fűszerezése tette teljessé. Kicsit indiaira sikerült, de én ezt egyáltalán nem bánom, mert imádom ezt az ízvilágot, persze kicsit európai ízlésre alakítva.




Hozzávalók:

1 fej kelkáposzta
fél póréhagyma
2 sárgarépa
50 dkg basmati barnarizs (ez egy kicsit luxus bele, de barnarizs nem volt itthon)
olívaolaj
1 csomag indiai 4 fűszerkeverék
1-2 tk őrölt koriander
himalaya só
őrölt feketebors
1 l víz
1 dob szójajoghurt vagy tejföl


A kelkáposztát leveleire szedtem és forrásba lévő vízbe mártottam néhány percre. Nem kell, hogy teljesen megpuhuljon, csak annyira, hogy tekerhető legyen. A felaprított póréhagymát egy pici olívaolajon megfuttattam, hozzáadtam a felkarikázott sárgarépát és egy picit pirítottam, majd beletettem a megmosott basmati rizst, sóztam borsoztam, felöntöttem a vízzel, lefedtem és nagylángon főzni kezdtem. Mikor felforrt, visszavettem a lángot és takarékon főztem addig, amíg a rizs teljesen megpuhult és a vizet beszívta. A wokban hevítettem egy kis olajat, beleszórtam az indiai fűszerkeveréket, mikor elkezdett pattogni, beleszórtam az őrölt koriandert és rádobtam a kész rizst és összekevertem. 
A kelkáposztaleveleket kettesével egymás mellé fektettem rátettem két evőkanál rizst és feltekertem úgy, hogy először a két oldalát hajtottam be és csak utána tekertem fel. Szorosan egymás mellé tettem egy tepsiben, tetejükre szójajoghurtot kentem, rálocsoltam egy kicsi olívaolajat és 180 C-ra előmelegített sütőben addig sütöttem amíg a teteje színt kapott. A rizsből jócskán maradt, lehet felezni a mennyiségét, még egy kelkáposztára elég lett volna, de így így kis indiai fűszerezésű sárgarépás rizs is készült. (Én csak úgy magában is szívesen megeszem.) A zelleres krumpli receptje a következő posztban.



2 megjegyzés:

  1. Ezt szívesen megkóstolnám, nagyon tetszik. Nem is biztos, hogy ebbe tennék húst annak ellenére, hogy mi erősen húsevők vagyunk. De szerintem ez a recept így jó, ahogy van. És a fotóid megint gyönyörűek!! Vagy a géped szuper, vagy Valaki nagyon ért hozzá ott Nálatok!! Vagy is-is :-)))

    VálaszTörlés
  2. Yasmine, köszi, nagyon aranyos vagy! A gépem nem különösebben jó, teljesen átlag gép, szerintem a szineket nem mindig adja vissza, de nem bántom, mert örülök, hogy ez is van. Ráadásul sokszor nincs időm szépen elrendezgetni az ételt, kialakítani a legmegfelelőbb hátteret és megvárni a jó fényviszonyokat. Arra sincs időm, hogy a számítógépen még nagy átalakítást végezzek. Sokszor csodálom azokat a fotósokat, akik nálam sokkal szebb képeket csinálnak és még arra is futja az idejükből, energiájukból, hogy javítsanak rajta. Egyszer én is eljutok oda, de még tanulási fázisban vagyok. De köszönöm szépen a dicséretet, igazán jól esik, mert nagyon szeretek fényképezni!:))

    VálaszTörlés