2009. szeptember 23., szerda

Töki pompos


Nem is emlékszem már, hogy hogyan jött nálunk a Töki pompos őrület. Talán a tv-ben láttuk először, de az biztos, hogy előbb készítettem el otthon, mint hogy bárhol ettem volna. Megtaláltam a Töki pompos honlapját és az ott lévő receptek alapján gyúrtam össze a sajátomat. Hétvégén vendégek voltak és mivel nálunk egész hónapban hónap vége van, azt találtam ki, hogy a pompos elég különleges ahhoz (főleg, ha még sohasem evett a vendég, sőt azt sem tudta mi fán terem), hogy ne tűnjön spórolós vendéglátásnak. Kétféle verziót sütöttem, az egyik fehér lisztből, a másik teljeskiőrlésű és fehérliszt keverékéből volt. És képzeljétek a teljeskiőrlésű ízlett jobban mindenkinek. Ez már csak azért is meglepő, mert azon ráadásul bacon helyett gomba volt. 


Hozzávalók:

35 dkg BL 80 kenyérliszt
15 dkg tk tönkölybúzaliszt
2,5 dkg élesztő
12,5 dkg főtt krumpli
1,5 tk himalaya só
2 ek olaj
1 dl langyos tej
2 dl langyos víz
1 tk cukor

2 gerezd fokhagyma
1 tejföl
1 ek liszt
5-6 gomba
10 dkg sajt
1 fej lilahagyma



A krumplit megpucoltam, kockára vágva puhára főztem, krumplinyomón átnyomtam és hagytam langyosra hűlni. A tejben a cukorral felfuttattam az élesztőt, a liszteket összekevertem a sóval, hozzáadtam az olajat, a krumplit, a felfuttatott élesztőt és fokozatosan adagolva a vizet rugalmas tésztát dagasztottam. Enyhén kiolajozott tálba tettem, letakartam és hagytam kelni. 20 perc múlva átgyúrtam, majd mikor duplájára kelt sütőpapírral kibélelt sütőlapra tettem és 1-1,5 cm-es lapot nyújtottam belőle. Közben előmelegítettem a sütőt 200 C-ra és 9 perc alatt elősütöttem a tésztát. Közben az összezúzott fokhagymát elkevertem a tejfölben, beletettem a lisztet is. Ezzel kentem meg jó vastagon az elősütött tészta tetejét. Vastagabbra szeletelt gombát és lilahagyma karikákat tettem rá és a felső sínre visszatettem 10 percre a sütőbe, hőlégkeverésre kapcsoltam. Mikor már a gomba szépen megpirult, kivettem és reszelt sajtot szórtam a tetejére és már csak annyi időre tettem vissza amíg a sajt ráolvadt a tetejére.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, nálunk is nagy kedvenc! :))

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem ez hasonlít az én tejfölös pizzámhoz. Nagyon-nagyon guszta,biztos finom volt.:-))

    VálaszTörlés
  3. Roppant guszta lett! Én langallóban utazom-ezt a krumplisat még nem sütöttem!

    VálaszTörlés
  4. Limara, köszönöm szépen!:))


    Andi, talán az a különbség a pizza és a pompos között, hogy a pizza tésztájában nincsen krumpli.

    Trinity, én azt hittem a langalló és a pompos ugyanaz, de most már kíváncsivá tettél! Te hogy csinálod a langallót?

    VálaszTörlés