2009. szeptember 12., szombat

Calzone




Na ennek a posztnak a megírása igen nagy áldozat most tőlem, de mivel megígértem, hogy a héten gyakran jövök, megteszem. Az a helyzet, hogy éppen 3 napos búzafű böjtöt tartok és ez az első nap. Nem állítanám, hogy nem vagyok éhes, és azt sem, hogy nem émelyeg a gyomrom. De, hogy ezt hogy csinálom így egyszerre, arról gőzöm sincs. Viszont, most, hogy benéztem a gasztroblog-világba, csak rosszabbodott a helyzet. Na és persze mindenki jobbnál jobb recepteket tett fel megint, amiknek már a címe is felér egy izgatással (legalábbis most, számomra). Ne vegyétek zokon tőlem, de most és még néhány napig nem megyek a címeknél tovább, csak ha nem kaját ígér, de keddtől bepótolom a lemaradást…..

Az én Calzoném ötlete Limarától származik. Ő készített egy Juhtúros csirkével töltött calzonét ami nekem nagyon megtetszett, de az ismert okok miatt azért a saját képemre formáltam. Az eredmény nagyon finom lett, viszont küllemében elmaradt az elvárásaimtól. Valahogy nem volt olyan szép piros és fényes, mint Limaráé, de lehet, hogy ezért a teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt a hunyó. Mindegy, nem szépségversenyre készítettem és a gombás töltelék pedig nagyon is bevált.

Hozzávalók:

tészta:

40 dkg kenyérliszt 
10 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt
3 dl langyos víz
2 tk só
1 tk cukor
3 ek. olívaolaj
2 dkg élesztő

töltelék:

1 póréhagyma
1 kg gomba
4 gerezd fokhagyma
veganatura ételízesítő
himalaya só
őrölt feketebors
olívaolaj
2 ek szójatejföl



A póréhagymát egy kis olívaolajon megpirítottam, hozzáadtam a fokhagymát és mielőtt megbarnult volna a fokhagyma az apróra vágott gombát. Fűszereztem és fedő nélkül addig pirítottam, amíg az összes víz elpárolgott róla, majd hozzáadtam a szójatejfölt és még ezzel is rottyantottam rajta kettőt. Félretettem hűlni.

A liszteket a sóval elkevertem, hozzáadtam az olajat és a 2 dl vízben elkevert cukorral felfuttatott élesztőt és lágy tésztát dagasztottam, miközben a maradék vizet apránként hozzáadagoltam. A tésztát duplájára kelesztettem, majd 8 részre osztottam. Minden egyes darabot vékonyra nyújtottam, az egyik felére tettem egy kanálnyi tölteléket és a másik felét ráhajtottam úgy, hogy még az alsó felét vissza lehessen hajtani rá és összenyomkodtam. Sütőpapíros sütőlemezre tettem és mégegyszer kelesztettem, amíg a sütőt előmelegítettem 200 fokra. A calzonék tetejét olajjal kentem meg, megszúrkáltam, hogy a gőz eltávozhasson belőlük  és 20 percig sütöttem.

És akkor most megyek is és olvasok inkább a búzafű jótékony hatásairól!! Nektek meg jó étvágyat!!!!:))


5 megjegyzés:

  1. Beelőztél: erre én is készülök...Szuper!
    Én a helyedben biztosan nem bírnék léböjtkúrán gasztro-blogolni...
    Kitartás, de vigyázz magadra!!!

    VálaszTörlés
  2. Én meg írtam egy kommenten, de elnyelte a net...
    Akkor kitartás, jössz, ha tudsz, írsz, ha bírsz!
    Nálam most lesz bőven kaja nélküli poszt...
    :DD

    Először a be-vagyok-tojva-a-repüléstől-egyedül poszt is lesz majd, meg még sorolhatnám!
    Kitartás!

    VálaszTörlés
  3. Ha tudnád milyen rég óta készülök calzonét sütni, de eddig még mindi a hagyományos pizza győzött.

    Más, az esküvőről, hogy mi, hogy és miért van itt találsz beszámolót:
    http://fahejesfeta.blogspot.com/2009/04/hazasodtunk-eskuvo-kretan.html
    és itt
    http://fahejesfeta.blogspot.com/2009/04/hazasodtunk-update.html
    És köszönjük a gratulációt :)

    VálaszTörlés
  4. Trinity, köszi, igyekszem átvészelni még ezt a két napot. Látod én sem blogolok, csak a kajamentes posztokat olvasom el. De ma már a második napon könnyebb lesz, ráadásul az, hogy ez most csak 3 nap nem olyan nehéz. Mikor 10-16 napig böjtölök akkor azért keményebb.


    Szepyke,olvasgatlak lelkesen és irigyellek, hogy olyan helyre mész ahová én is vágyom nagyon!:))


    Fahéj és feta, a hagyományos pizzát azért én is jobban szeretem ez csak egy kis kirándulás volt. A beszámolókat elolvasom, nem tudom miért nem vettem észre, pedig bent vagy a kedvenceim közt.

    VálaszTörlés