2009. szeptember 26., szombat

Yasmine magos kiflije





Pár hete csináltam ezt a kiflit, csak a posztolására már nem maradt időm. Azt hiszem említettem már, hogy az utóbbi időben nagyon rákaptam a kenyérsütésre, egyre szebb külsővel és egyre jobb állaggal. (Előző receptek itt és itt.) Aztán jött a kifli és a zsömle. Kicsit pepecselősebb, viszont annyira más egy szendvics kifliből, vagy zsemléből, tele sok salátával, uborkával, paprikával. A fiúk meg annyira hálásak amikor saját sütésű péksütit kapnak útravalónak. Úgyhogy mindenképpen megéri az energiát. Azt nem állítom, hogy a formázásuk a kisujjamban van, de nagyon igyekszem. Sokat nézegettem például a zsemle formázásáról videókat, de még nem éreztem rá a technikájára. A tészta szögletesre nyújtása sem igazán tökéletes, viszont ha ronda is, de az enyém és finom. Az eredeti recept Yasminénál itt olvasható. A formázásról video E. Margitka oldalán itt.




Hozzávalók:
35 dkg BL80 kenyérliszt 
15 dkg graham liszt
2 dl növényi tej
2 ek. tejföl
2 tk. só
csipet aszkorbinsav 
2 ek.burgonyapehely 
4 ek. olaj
1 tk. barna nádcukor
20 dkg öregtészta
2 dkg élesztő
szezámmag
lenmag



1 dl langyos tejben elkevertem a szobahőmérsékletű tejfölt és a cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt, letakartam és megvártam, amíg felfut. A liszteket elkevertem a sóval, az aszkorbinsavval és a burgonyapehellyel. Hozzáadtam az öregtésztát, az olajat és a felfutott élesztőt és a megmaradt tejet fokozatosan hozzáadagolva, dagasztógéppel rugalmas tésztát dagasztottam. Kissé kiolajozott tálba tettem, letakartam és duplájára kelesztettem, úgy, hogy 20 perc után átgyúrtam. Miután megkelt 16 részre vágtam, mindegyiket nagyjából kocka alakúra nyújtottam és az egyik sarkától kezdve feltekertem, miközben a szemben lévő sarkot még nyújtottam feltekerés közben. Sütőpapiros sütőlemezre tettem a kifliket, letakartam és duplájára kelesztettem. Megspricceltem vízzel, megszórtam lenmaggal és szezámmaggal és a 180 C-ra előmelegített sütőbe toltam 16 percre. Miután kivettem ismét megspricceltem vízzel és rácson hagytam kihűlni.



3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a kiflik,s jók a képeid is:-))

    VálaszTörlés
  2. Igen, csatlakozom, nagyon szépek lettek! :-)
    És valóban, egész más saját kiflit csomagolni. A kisfiamnak azt mondta a padszomszédja: "Bárcsak én is ilyen kiflit kaphatnék tízóraira!" Hát ez az! Annyira szeretik a gyerekek, és nem is ördöngösség, igaz? :-))

    VálaszTörlés
  3. Andi, köszönöm szépen!:))


    Yasmine, köszi. Tényleg nem olyan nehéz, mint amilyennek az ember gondolná. Aranyosak a gyerekek. Ilyenkor derül ki, hogy mindegyikük vágyik arra,hogy az anyukája a gyomrán keresztül is kényeztesse kicsit.:))

    VálaszTörlés