2009. szeptember 7., hétfő

Krumpli-tofu sült



Gyors és nem túl bonyolult ebédre volt szükségem szombatra, mert még várt a kenyérsütés is és vasárnap semmiképpen nem akartam főzni (étteremben ebédeltünk). Hétfőn, kedden meg nem tudok, mert nem lesz gáz nálunk. Tehát egyszerű fogások kellettek. A fejtett babfőzelék lilahagymával ötlete viszonylag gyorsan megvolt, viszont a másik kaja csak a főzés folyamán alakult. Ezt szeretem a legjobban. Adott az alapanyag és kis kreativitással annyi minden lehet belőle. Most itt volt a krumpli és két doboz tofu és ezt akartam valahogy összehangolni egymással. A fiam szája ettől az ötlettől nem húzódott mosolyra, mert nincs oda a tofuért, de remélem, ha ezt az ételt megkóstolja megváltozik a véleménye.


Hozzávalók:

2,5 kg krumpli
2 doboz tofu (nálam 1 füstölt-1 natúr)
1 póréhagyma
4 gerezd fokhagyma
veganatura ételízesítő
himalaya só
1 ek pirospaprika
3 tk. Csípős Rózsa (Erős Pista bio változata)
őrölt fekete bors
1 ek liszt
4 ek szójajoghurt
víz
5-6 zsályalevél
szárított rozmaring
provencei fűszerkeverék
shoyu szósz
olívaolaj


A krumplit megpucoltam és vastagabb hasábokra vágtam, majd beletettem egy lapos sütőtepsibe és hagytam, hogy a víz leszáradjon róla. Mikor ez megtörtént meglocsoltam az olívaolajjal, befűszereztem a fűszerkeverékkel, még plusz rozmaringgal, megszórtam az ételízesítővel és az apróra vágott zsályalevéllel és jól összekevertem, hogy a krumplit jól átjárják a fűszerek. A fűszerezést azért nem kell túlzásba vinni, mert a tofu majd megadja a lényeget. Hagytam egy kicsit állni, majd grillfóliát tettem a tetejére és 180 C os sütőben 40 percig sütöttem.


Közben a póréhagymát apróra vágtam és olívaolajon elkezdtem pirítani, mikor már majdnem jó volt beletettem az apróra vágott fokhagymát, megpirult és hagytam kihűlni, aztán jöhetett bele a pirospaprika. A tofut apró kockákra vágtam és beletettem a pörkölt alapba. Összepirítottam, felöntöttem egy pici vízzel, nem kell, hogy ellepje a tofut. Megszórtam fekete borssal, ételízesítővel, sóval és beletettem a Csípős Rózsát és nekem még rákívánkozott egy kis shoyu szósz is. Vigyázni kell, mert ezek mind sósak, úgyhogy mindenből csak egy kicsi, ízlés szerint. Nem kell sokáig főzni, csak amíg a tofut kicsit átjárja a szaft. Ha túl sokáig főzzük a tofu túlzottan megpuhul és szétesik, ezt ne várjuk meg. Mikor már jónak ítéltem, megszórtam a liszttel és beletettem a szójajoghurtot és ezzel már csak összeforraltam.


A krumpliról 40 perc után levettem a fóliát és még grill fokozaton tovább sütöttem, körülbelül 10-15 percig, amíg kapott egy kis kérget. Kivettem a sütőből, ráborítottam a tofut, összekevertem, ha kevés már az olaj, még lehet rá tenni egy picit, de ha jó szaftosra csináltuk a tofut akkor nem kell. Az enyém egy picit szárazabb lett (legközelebb kicsit bővebb lére hagyom), így tettem még rá egy kicsi olajat és még néhány percre visszatettem a sütőbe.

Az eredmény egy fűszeres, magyaros ízvilágú, enyhén csípős egytálétel lett. Nagyon-nagyon finom, felveszem a kedvencek listájára.



6 megjegyzés:

  1. Mmm, jól néz ki!
    Engem egyébként kísértetiesen emlékeztet a tofubrassóira.

    VálaszTörlés
  2. Szamóca, életemben nem hallottam még tofubrassóiról, ezt magam alkottam. Egyébként ízében olyasmi, mint a hagyományos brassói, de most már kíváncsivá tettél a reform változatával kapcsolatban.

    VálaszTörlés
  3. Nah, én még szerintem tofut sem ettem, tofubrassóit, meg pláne nem.

    VálaszTörlés
  4. Szepyke, tartok tőle, hogy nem aratna nálad nagy sikert, a környezetemben lévő vegyes étrendűek sem rajongói. Te meg, mint tudjuk picit "válogatósabb" vagy az átlagnál. Érdekes én meg imádom, naponta tudnám enni, de vigyáznom kell vele, mert allergiás voltam rá.

    VálaszTörlés
  5. Érdekes, ránézésre a tofuról nekem mindig a fetasajt jut eszembe..Szerintem megfelelő fűszerezéssel jó lehet!!
    Tényleg: a fiad , mit szólt???

    VálaszTörlés
  6. Trinity,csak külsőre olyan, mint a fetasajt, egyébként fűszerezés nélkül ízetlen. Pont az a jó benne, hogy attól függően, hogy mibe tesszük lehet játszani az ízekkel. Így lehet belőle édesség, vagy sós kaja is. A fiam eleve eltökélte, hogy ha tofu akkor az jó nem lehet. Megette, de nem volt tőle elájulva. Mondtam is neki, hogy szerintem már csak ilyen megkövesedett ragaszkodás amit ő csinál.

    VálaszTörlés