2009. július 25., szombat

Áfonyás-mézes vegán muffin



Van nálunk (munkahelyen) egy közkézen forgó muffin recept. Az eredetijét Feri kollégám jegyzi, de jóformán mindenki megsütötte már. Ki így ki úgy, mind egy kicsit más és mindegyik nagyon finom. Amiben hasonlítunk, hogy egyik sem tartalmaz tojást és cukrot. Van benne viszont zabpehely gazdagon a teljeskiőrlésű liszt mellett. Feri kedvence a lekváros változat, de ez jó sűrű lekvár hiányában, nekem még nem sikerült tökéletesen, de persze ez nem a recept hibája. Ehető volt, de ez minden. Változtattam viszont egy kicsit a hozzávalókon és így már nekem is működött a dolog. A lekváros verzióhoz pedig majd egyszer főzök egy lekvárt, ami nem folyik ki, mint az amúgy ízre nagyon finom, gyümölcsdarabos biolekvárom.
Ami lett belőle, az egy áfonyás-mézes muffin, ami úgy érzem érdemes a posztolásra.

Hozzávalók 12 darabhoz:

1 csésze teljeskiőrlésű tönkölybúza liszt
0,5 csésze müzli (nálam Királyi Mézes Müzli, zabpehellyel helyettesíthető)
0,5 csésze zabpehely
0,5 csésze aprított mandula
¼ csésze olaj
1 csésze gabonatej (egy része vízzel helyettesíthető)
fahéj
1 csomag sütőpor
15-20 dkg fekete áfonya (vagy más gyümölcs)
4-5 ek méz (ha nem édes a müzli, lehet egy kicsit több)

A lisztet, a müzlit, a zabpelyhet, a mandulát, a fahéjat és a sütőport egy tálban összekevertem, beletettem a mézet, az olajat és a gabonatejjel egy sűrűn folyó masszává kevertem. Beleforgattam az áfonyát. A muffinsütőt kiolajoztam és a masszát a formákba kanalaztam. 165C-os sütőben hőlégkeverésen 20 percig sütöttem. Miután kivettem, hagytam, hogy a formában langyosra hűljön, majd sütőrácsra szedtem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése