2009. július 8., szerda

Zöldségpakora




Ezt az ételt szinte minden vegetáriánus szakácskönyv tartalmazza, azok meg amikben indiai fűszerezésű ételek is helyet kaptak bizonyosan. Életem egyik emlékezetes gasztro élménye volt, amikor először megkóstoltam. Már nem tudom honnan vettem a receptet, de amikor az írója azt ecsetelte, hogy Indiában az utcán, frissen sütve, papírzacskóban árulják, rögtön elfogott a vágy, hogy én is kipróbáljam. Mivel odamenni nem tudtam (de csak azért, mert India túl messze van egy hétvégi kiránduláshoz), ezért elhoztam a konyhámba egy falat Indiát. Szinte most is magam előtt látom a képet, amit a leírás alapján elképzeltem, sétálok a zsúfolt Bombay-i utcán és a gombás pakorát eszegetem. Gombával szerintem a legfinomabb, valahogy olyan harmónia alakul ki a csicseriborsóliszt, a fűszerek és a gomba között, ami más zöldségek esetében nem. Most mégsem ebből, hanem cukkiniből és hagymából készítettem. Hagymásat csak kísérleti mennyiséget, mert most volt először, de mondhatom, hogy nem utoljára. Nagyon-nagyon finom! Nálam a sorrend gomba, hagyma, cukkini, padlizsán…..
Eddig mindig csicseriborsóliszt volt az alapja, de most sárgaborsólisztet kellett elhasználnom, úgyhogy kipróbáltam és ugyanolyan jó lett. A végén még maradt egy kis tészta, azt meg kisütöttem csak úgy. Hááát, zöldség nélkül, úgy ahogy van is tökéletes. Ezek után az ebből készült „omlett” már csak jó lehet. 



Hozzávalók:

20 dkg csicseriborsóliszt (én sárgaborsólisztet használtam)
1 tk őrölt koriander
2 tk só
1 tk őrölt kurkuma
1 tk chilipor
1 tk garam masala
3-4 összenyomott fokhagymagerezd
3,6 dl víz

2 cukkini vastagabb karikára vágva
2 vöröshagyma karikára vágva

olaj 

A cukkini mindkét oldalát besóztam és hagytam állni 20 percet, a hagymaszeleteket csak felkarikáztam, nem sóztam. 
A lisztbe belekevertem a fűszereket és a fokhagymát, majd a vizet fokozatosan hozzá adagolva csomómentesre kevertem.
Egy serpenyőben az olajat felhevítettem. A zöldségeket először barna rizslisztbe forgattam, de ez nem feltétlenül szükséges. Most azért tettem meg, mert jártam már úgy a padlizsánnal, hogy nem tapadt meg rajta a tészta, úgyhogy most biztosra akartam menni. Majd belemártogattam a sűrű tésztába és forró olajban 4-5 percig sütöttem. Majd jól lecsepegtettem róla az olajat. Én erre egy használaton kívüli olajsütő kosarát szoktam használni, ami alá egy mélytányért teszek. Frissen a legfinomabb, amíg még a tészta ropogós!


Forrás:Nélkülözhetetlen vegetáriánus szakácskönyv

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése