2009. július 27., hétfő

Fekete áfonyás pite


Mióta megjelent az áfonya a piacon, szinte mindig van a hűtőben. Szerintem isteni gyümölcs mindenféle szempontból. Az íze csodás, de konyhai felhasználása is nagyon szakácsbarát. Nem kell magozni, amit egyébként nagyon utálok, nem kell hámozni, csak mosni és kész. 
Szóval…..volt a hűtőmben fél kg áfonya és gondoltam sütnék belőle valamilyen tartalmas sütit. A vegán piskótákhoz most nem volt kedvem, kölessütiben és muffinban meg már landolt a múlt héten. Ekkor felötlött bennem egy édes kelttészta képe, tetején az áfonyaszemekkel. Keresgéltem egy kicsit és Gabojszánál lévő Kelt meggyes pitét alakítottam át egy kicsit. Olyan nagyon finom lett, hogy ez a méretes süti rekord gyorsasággal fogyott el, úgy másfél óra alatt.




Hozzávalók:

20 dkg kenyérliszt
15 dkg teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt
1 cs szárított élesztő
0,5 dl olaj
2 ek barna nádcukor
2 dl növényi tej
4 ek joghurt
0,5 kg fekete áfonya
barna nádcukor
teljes kiőrlésű zsemlemorzsa
fahéj



A lisztbe belekevertem az élesztőt, a cukrot, beleöntöttem az olajat, a joghurtot és beindítottam a dagasztógépet. Fokozatosan hozzáöntöttem a tejet és körülbelül 10 percig dagasztottam, amíg rugalmas tésztát kaptam. Enyhén kiolajozott tálba tettem, letakartam és fél órát kelesztettem. 
Mikor megkelt egy lapos sütőlapra sütőpapírt tettem és kb 32 cm-es kört nyújtottam belőle. A tészta szélén 1,5 cm-t kihagyva megszórtam zsemlemorzsával és jócskán barna nádcukorral, rápakoltam az áfonyaszemeket, majd még megkínáltam egy kis fahéjjal, és 180C-ra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 25 percig sütöttem.



3 megjegyzés:

  1. Mondtam már, hogy imádom az áfonyát??? De felénk aranyárban mérik...sajnos....12 dkg 399.-Ft :(((((( Ezt a sütit is megenném...

    VálaszTörlés
  2. Szepyke, és nagyon nagyon finom. Mindenkivel megkóstoltatnám aki a szivemnek kedves!:))

    Trinity, az tényleg nagyon drága.Azt hiszem ha ennyiért árulnák itt is, nem sütnék ilyet. Nálunk 800-ért adnak fél kilót, ami szintén nem olcsó, de hát nem kell eldobni belőle semmit, ráadásul a hűtőben sokáig eláll. Nem értem ez a 12 dkg hogy jött ki?

    VálaszTörlés