2009. július 19., vasárnap

Gyümölcsös-kókuszos kölessüti



A gasztroblogok közti szörföléseim alkalmával találtam rá Vajaspánkóra, ahol jobbnál jobb vegetáriánus receptek között nézelődhettem és szebbnél szebb képekben gyönyörködhettem. Ott mosolygott rám ez a kölessüti. Már akkor elhatároztam, hogy ennek kipróbálását semmiképpen nem hagyhatom ki, már csak azért sem, mert se cukrot, se lisztet nem tartalmaz a recept. De kölest annál inkább, ami egy lúgosító gabona, tehát minden adott ahhoz, hogy egy egészséges édesség kerüljön a családi asztalra. Másik nagy előnye, hogy szinte semmi munka nincs vele, csak mérni kell, összeönteni, a többit pedig elvégzi a sütő. A végeredmény egy kellemesen édes, rizsfelfújtra emlékeztető nasi. Melegen, vagy langyosan könnyű, annak ellenére sem sűrű, hogy tojásfehérjét, vagy más lazítóanyagot sem tartalmaz. Azért picit alakítottam a recepten, ami úgy gondolom, hogy még gazdagított a sütin. Mindenkinek ajánlom kipróbálásra, akinek fontos, hogy az étel ne csak finom, hanem egészséges is legyen.


Hozzávalók: (1 csésze=2,5 dl)

2 csésze köles
6 csésze víz (ebből 0,5 l kókusztej)
1,5 csésze méz
1 csésze müzli (nálam Királyi Mézes Müzli vegyes: zabpehely, méz, fahéj,mazsola,mandula, dió, mogyoró,aszalt gyümölcsök)
0,5 csésze szezámmag
0,5 csésze kókuszreszelék
fahéj
25 dkg (1 doboz) fekete áfonya
pici olaj

A kölest jó alaposan 4-5ször megmostam (ha ezt nem tesszük meg, lesz egy furcsa utóíze), majd egy 35X28 tepsiben szórtam, hozzáadtam a müzlit, mézet, fahéjat, szezámmagot, kókuszreszeléket, majd felöntöttem a kókusztejjel elkevert vízzel, végül beleszórtam az áfonyát és egy pici olajat. Összekevertem, a tetejét megszórtam egy kis kókuszreszelékkel, majd a 160 C-ra előmelegített sütőbe toltam, hőlégkeverésen körülbelül 60 percig sütöttem, amíg a köles a vizet felszívta és a teteje szépen megbarnult. Mikor langyosra hűlt, már szépen szeletelhető.



7 megjegyzés:

  1. Amiben kókusztej-müzli és áfonya van-az számomra csakis nagyon finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  2. Trinity, és ez a müzli amit beletettem hmmm...Életemben ilyen finom müzlit nem ettem!

    VálaszTörlés
  3. Tavaly sütöttem utoljára ilyen köleses - felfújtas sütit, finom volt, de macerás, mert lábasban kezdtem a műveletet, ott összefőztem mindent és csak a végén küldtem sütőbe a cuccot.

    Ez sokkal egyszerűbb és nagyon finom! Igaz, a méz mennyiségét felére levettem és még így is elég édes :o) Meg az adagot sem árt felezni, ha az ember nem akarja napokig enni, ez így szerintem kb. 8 személyes mennyiség. De tényleg nagyon finom!!! Köszi a receptet!!

    VálaszTörlés
  4. Kata, örülök, hogy ízlett! Olyan jó, hogy te is sütöttél tőlem és nem csak fordítva. Igen nekem is egy kicsit édes, de a családom még ezt az ízt kedveli.Azért legközelebb lecsenek a mennyiségből én is, hátha nem veszik észre. Én az adagot nem hogy feleztem, hanem dupláztam és nagyon örültek, hogy napokig ehették. Meg jutott a családnak, kollégáknak is.:)

    VálaszTörlés
  5. Érdeklődöm,hogy méz helyett lehet-e édesítőt(steviát)használni?Mostanában ismerkedem az egészségesebb ételekkel(magas vércukor miatt),sütit még nem sütöttem,de nagyon szeretnék!
    Köszönöm a választ!

    VálaszTörlés
  6. Szazala, persze, nyugodtan tegyél bele steviát, csak akkor egy picit a tej mennyiségét növeld meg. Nem annyival, mint a méz mennyisége volt, csak egy kicsivel, mert a méz is folyékony és az is hozzájárul a folyadék mennyiségéhez. Ha esetleg a stevia nem jön be az átható íze miatt, próbáld ki xylo sweet-et vagy xylitolt, azok is növényi édesítőszerek, de semmi mellékízük nincs.Jó sütögetést, remélem ízleni fog!:))

    VálaszTörlés
  7. Ez az egyik legjobb süti recept! Még egy hét sem telt el és már a második sül. Valamint, átértelmezve sós változatot is készítettem.
    Köszönöm! :)

    VálaszTörlés