2009. július 1., szerda

Karfiol-krumpli curry (Aloo gobi)



A bejegyzéseimből gondolom már kiderült, hogy szeretem az indiai ízlésvilágot, és időnként rákattanok az indiai kajákra. Sajnos nálunk én vagyok az egyetlen kísérletező típus (még az öcsikém ilyen bevállalós alkat), a többiek ha tehetnék megelégednének a rántott hús, pörkölt - nokedli párossal. Aha. Csak akkor nem engem kellett volna választani feleségnek, anyának. Mert persze megkapják azt is, de nálunk mindenféle „csodabogár” megfordul a tányérban. Most már kevésbé, sőt tán egyáltalán nem hadakoznak. Valami történhetett az utóbbi időben, mert több olyan kaját is megdicsértek, amiről én azt gondoltam, na ezt nem fogják megenni. És láss csodát….
Ezt az egytálételt is már többször készítettem, legutóbb még enyhén szólva sem volt a család kedvence, de most szó nélkül belapátolták. Nyilván nem arról van szó, hogy 180 C-os fordulatot vettek volna, és minden héten ezt követelnék az asztalra, de legalább most már nem fújognak. Azért aki szintén szereti az indiai fűszerezést, az most nehogy elrettenjen, akikről én írok (családom), tősgyökeres magyar gyomorral rendelkeznek.


Hozzávalók:

1 nagy karfiol rózsáira szedve
4-5 szem nagy krumpli héjában megfőzve
indiai 5 fűszerkeverék (ha nincs, fekete mustármag,köménymag, görögszéna mag, nigella, édesköménymag)
2 fej vöröshagyma összeaprítva 
0,5 tk. kurkuma
0,5 tk. őrölt kömény
0,5 tk. őrölt koriander
őrölt chili paprika (ízlés szerint)
olívaolaj



A megtisztított és rózsáira szedett karfiolt sós vízben félpuhára főztem, a közben héjában megfőtt krumplit, megpucoltam és nagyobb kockákra vágtam. Egy nagyobb serpenyőben (én wokban) felforrósítottam az olajat és beleszórtam az indiai 5 fűszer keveréket. nagyon rövid időn belül elkezd pattogni, ekkor beletettem a hagymát, megsóztam és megpirítottam. Mikor már szép színe volt, beletettem a még kissé roppanós karfiolt és letakarva főztem még egy kicsit, hozzáadtam a krumplit, majd megszórtam a többi fűszerrel, még sóztam egy kicsit és jó alaposan összekevertem, hogy a fűszerek jól átjárják és a krumpli is meleg legyen.
Köretként és egytálételként is megállja a helyét, ráadásul egyszerűen elkészíthető fogás.



1 megjegyzés: