2009. július 26., vasárnap

Babonézos-újhagymás tepsis krumpli



Ennek az ételnek az eredetijét nagyon szerette mindenki, aki csak kóstolta. Pillanatok alatt tűnt el a tepsiből, a másnapot csak azért érte meg, mert ipari mennyiség készült belőle. Igen ám, de az eredetiben van sonka, majonéz tejföl, sajt, csupa olyan dolog amiket igyekszem elkerülni. Persze ez a tejtermékek esetében nem mindig sikerül, mert van, hogy megelégelem, hogy a szójajoghurt fél literje majdnem 1000 Ft, vagy, hogy a sajt helyett kapható chezzly 3 nap alatt megromlik és az íze sem tesz különösebben rajongójává. Ilyenkor azért belecsusszan az ételbe a joghurt, vagy a sajt. Amit viszont mindenképpen elkerülök azok az adalékanyagot, rejtett cukrot, sót miegymást tartalmazó dolgok, mint amilyen például a majonéz. Persze csinálhatnám otthon frissen, de valahogy a tojásnak már a szagát sem bírom. De akkor mi tévő legyek, hogy ez a kedvelt étel mégiscsak elkészíthető legyen. A jogonéz…..brrr…., a rizsből készült majonéz ára, meg hát mi lenne más, mit csillagászati. Még szerencse, hogy KatAnyaka ilyen kreatív és ha az ember körülnéz nála mindig talál valami meglepőt, aminek elkészítését tervbe kell venni. Az ő babonéz receptjének köszönhetően újra felkerült az étlapra ez a nagyszerű köret, vagy főétel. 


Hozzávalók:
2 kg krumpli
1 cs újhagyma
2 adag babonéz
10 dkg mozzarella sajt
parmezán

2 dl növényi tejszín


Babonézhoz: (eredeti recept itt)
1 doboz fehérbab konzerv (lehetőleg adalékanyag nélküli, van ilyen!)
3 ek friss citromlé 
0,5 tk só
0,5 tk mustárpor, vagy mustár
olíva olaj (eredeti recept szerint 0,5 dl)
őrölt fekete bors (eredeti receptben nem szerepel)
1 tk cukor (elhagyható, az eredeti receptben nem szerepel)


Ehhez a recepthez két adag babonézt készítettem. A babot a citromlével, a sóval, a mustárral, együtt aprítógépbe tettem (turmix is jó) és apránként adtam hozzá az olajat, amíg a sűrűsége és az íze megfelelő lett. Menet közben megszórtam egy kis őrölt borssal, tettem bele cukrot, mert túl savanyúnak találtam és még tettem bele pici sót is.
A végeredmény egy majonézre emlékeztető sűrű massza, ami a majonézhez hasonlóan felhasználható.

A krumplit megsikáltam és héjában megfőztem, majd megpucoltam és egy lapos sütő tepsibe forgácsokat vágtam belőle és elrendeztem. Megszórtam pici sóval. A babonézba belekevertem a tejszínt és apróra vágott újhagymával ízesítettem. Így egy sokkal folyékonyabb, tartár mártás sűrűségű öntetet kaptam, amit ráöntöttem a krumplira. Tetejére mozzarellát és parmezánt reszeltem és a 165 C-ra előmelegített sütőbe toltam, hőlégkeverésen 25-30 percig sütöttem, amíg a sajt aranybarnára pirult.
Mi cukkini ropogóssal ettük, de főételnek is kiváló.



3 megjegyzés:

  1. Tényleg jól hangzik, és most már tudom, mi is az a babonéz:)))

    VálaszTörlés
  2. Hű, ez nekem is nagyon tetszik! Örülök, hogy Neked is bejött a babonéz :o)

    VálaszTörlés
  3. Trinity, próbáld ki igazi majonézzel, sonkával. Nagy sikert fogsz aratni vele!:))


    KatAnyaka, szerintem nagyon nagy találmány, még ezerféle ötletem van a felhasználására! köszönet érte!:D

    VálaszTörlés