2009. július 15., szerda

Tüzes tepsis krumpli



Nálunk a krumpli minden formában kapós, amíg még van újkrumpli és nem kell megpucolni, legtöbbször tepsiben sül ropogósra és villám gyorsan lába kél, mert aki arra jár, az csippent belőle egy-egy szemet.
Ez a krumpli most különösen csípősre készült, mert kihasználjuk, hogy most két hétig ketten vagyunk Gyerkőccel, így kiélhetjük ez irányú vágyainkat. Na ez olyan lett, hogy a tűzokádó sárkány is elbújhatna mögöttünk, miután elfogyasztottunk néhány szemet, viszont hiába csíp, abbahagyni lehetetlen.

Hozzávalók:

2 kg megsikált újkrumpli
olíva olaj
chilli olaj
10 zsálya levél vékony csíkokra vágva
fokhagymapor 
mexikói fűszerkeverék (nálam Ataisz)


A megmosott krumplikat négybe vágtam és elrendeztem egy lapos sütő tepsiben. Megöntöztem az olíva és a chilli olajjal és jól összeforgattam. (Az olajat nem kell túlzásba vinni, így is csípős lesz és az sem jó, ha tocsog a zsiradékban a krumpli. Mikor összeforgatjuk, már látszik, hogy jól bevonja-e mindenütt a pirosas olaj, ha nem, lehet még egy kicsit önteni rá.) Megszórtam a mexikói fűszerkeverékkel és a fokhagymaporral és megint jól összeforgattam, hogy mindenhol átjárja a fűszeres olaj. Végül rászórtam a zsályaleveleket és még egyszer megkevertem. Letakartam alufóliával és 170 C-on hőlégkeverésen 40 percig sütöttem, majd fólia nélkül még 25 percig. Ekkor a hőfokot felvittem 180C-ra.



5 megjegyzés:

  1. Én is valami hasonlót csinálok, de én a gázon, és most próbálok ki hozzá egy új fűszert. Szeretem az ilyen krumplit.

    VálaszTörlés
  2. Úgy érted, hogy gázon, hogy olajban sütöd ki serpenyőben? És azt hogy fűszerezed?

    VálaszTörlés
  3. Most tettem fel a blogra. Vettem hozzá egy fűszersót, és nagyon finom lett. Megfőztem a krumplit és csak egy kevés olaj ment rá, nem bő olajban sütöttem, meg a fűszer, és egy öntöttvas serpenyőben pirulgatott a gázon. Hu, nagyon finom lett, majdnem megettem a gáz mellett állva az egészet. :D

    VálaszTörlés
  4. A tepsis krumplit bármikor megenné az egész család. A fűszerek köre meg vég nélküli.

    VálaszTörlés
  5. Szepyke, megnéztem a receptedet, nagyon remek! A kukorica meg óriási ötlet bele...Egyszer kipróbálom:)


    Renata, igen én is azért szeretem mert a fűszerekkel jól el lehet játszadozni, és nagyon sok munka nincs vele, de a végeredmény mennyei....:)

    VálaszTörlés